Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Sjeverni Jadran pun terminala za ukapljeni prirodni plin

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Uz terminal za ukapljeni prirodni plin koji se već gradi u talijanskom Rovigu, na sjevernom Jadranu vjerojatno će se graditi još tri terminala i to u Trstu, Kopru te jedan u Hrvatskoj.

Lokacija hrvatskog terminala još nije određena - struka i investitori preferiraju Krk, dok se premijer Sanader zalaže za Plomin. 

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna "Iznenađeni smo" Prvi put u svijetu: LNG terminal na Krku počeo s prekrcajem plina u kamione Slika nije dostupna Udruga za UNP 'Izjava o potrebi poskupljenja autoplina je smiješna'

Po mišljenju dijela javnosti, Plomin nema mogućnosti za izgradnju takvog terminala, zbog čega se takav stav premijera Sanadera doživio i kao pokušaj utjecaja na cijene dionica tvrtki poput Diokija, na koje utječe gradnja terminala na Krku.

Investitori u terminal u Rovigu su talijanski Edison, Exxon Mobile i Qatar Gas. U tršćanskom zaljevu dva su potencijalna mjesta za off-shore terminal koji bi kao što i ime kaže bio udaljen od obale. Slovenska Vlada i ekološke udruge protive se tom projektu koji ima podršku regionalnih vlasti i talijanske Vlade, a protive se i izgradnji terminala u luci Koper - što je ideja direktora te luke i člana Slovenske demokratkse stranke premijera Janeza Janše.

Izgrade li se sva četiri terminala postavlja se pitanje hoće li biti dovoljno plina za sve. Prednost terminala na Krku bila bi lokacija jer tamo mogu pristajati i najveći brodovi. 

Direktor za LNG u INA-i, Mladen Šourek kaže kako će se potrošnja plina u Europi povećavati, a napominje i kako će većina plina koja stigne u talijanski terminal završiti u Italiji, tako da neće ugroziti transport plina u druge države iz našeg terminala.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene