Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Ne dajte se varati

O plaćanju računa u zastari i usluga za koje račun i ne primate

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Službe ili tvrtke čije usluge plaćate jednostavno su savršeno organizirane. Kada oni vama trebaju uzeti novac, stvari funkcioniraju besprijekorno. Računi uvijek stižu na vrijeme, a opomene su tu već i nakon nekoliko dana kašnjenja s uplatom.

No, s druge strane upravo kada se radi o zakonskim rokovima plaćanja, te iste službe i tvrtke zakon kao da ne poznaju. Tako si daju za pravo maltretirati vas čak i nakon što je debelo nastupila zastara za određeni račun. A upravo je to slučaj jednog gledatelja emisije Novac, koji je prije šest godina zaboravio platiti jedan račun, pa mu sada prijete ovrhom.  

Pročitajte i ovo Ilustracija IMAŠ PRAVO, OSTVARI GA! Proizvod se povlači, a trgovac vam za njega ne želi vratiti novac bez računa? Evo što možete učiniti Slika nije dostupna Fina objavila Računi 318.592 hrvatskih građana su u blokadi!

'Režijski troškovi zastarijevaju u roku godinu dana, ako govorimo o kućanstvima, domaćinstvima. Ako se radi o telefonskim pretplatama, također dolazi do zastare u roku godinu dana', kaže odvjetnik Mladen Sučević. Dakle, recimo da ste dobili račun za koji je rok dospijeća plaćanja 1. veljače 2009. Ukoliko do 1. veljače iduće godine niste dobili nikakvu opomenu zbog neplaćanja računa, nakon tog datuma nitko vas nema pravo pozivati na red da taj račun platite. No, ima i važna napomena. 

'I nakon toga, ako bi se vodio sudski postupak, moram istaknuti prigovor zastare. Sud ne vodi računa o zastari po službenoj dužnosti, nego to stranka mora sama istaknuti', objašnjava Sučević. I to u prethodnom postupku. Pitate se što je to? Riječ je novotariji Zakona o parničnom postupku. Dakle, prije sudskog postupka dolazi prethodni postupak. U okviru njega stranka može istaknuti određeni prigovor. U konkretnom slučaju, dakle, prigovor zastare.

'Taj prigovor zastare se može staviti samo i isključivo pred prvostupanjskim sudom, ne može se istaknuti kasnije u žalbi i tijekom postupka, nego se mora u tzv. prethodnom postupku istaknuti taj prigovor', kaže Sučević. 

A što je sa slučajevima kada vam, primjerice, u sandučić ne dolazi račun za komunalije, i to godinama? Ako nadležna služba ustanovi da ste koristili uslugu koju niste plaćali, imaju li vas pravo naknadno teretiti zbog neplaćenih računa? 'To apsolutno nema nikakve posljedice za građane, da bi trebali plaćati nešto što ne trebaju platiti i to zbog toga što netko nije pravilno obavljao svoje poslove'.

Da se razumijemo, ukoliko primijetite da vam neki račun ne stiže u sandučić, možete se švercati. No, zaista nije uredu koristiti uslugu ako je ne plaćate. Naravno, nije vaša krivica što pojedine službe ne vode brigu o dostavi računa. Međutim, moralno gledano, takva praksa zaista Vam ne daje pravo da ne plaćate račune. Inače niste ništa bolji od onih koje optužujete da već godinama potkradaju državu.

Više o svemu u emisiji Novac koju možete pratiti na Novoj TV nedjeljom u jutarnjem terminu.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene