Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Na koji način komunicirati s poslovnim partnerima u doba krize, kojim kanalima, što je primjereno, a što ne? Sve su to pitanja s kojima se tvrtke suočavaju u vrijeme pandemije koronavirusa. Kako se u očima partnera pokazati kao kvalitetan i cijenjen suradnik, rekao nam je za specijal ''OstaniPovezan'' Dejan Džabirski, rukovoditelj odjela poslovne prodaje Tele2.


''Krizne situacije obično dolaze iznenada i često imaju znatan utjecaj na poslovni sektor, ali i društvo u cjelini. Poslovati u takvim okolnostima postaje zahtjevno jer istovremeno pokušavamo održati kontinuitet i likvidnost vlastitog poslovanja, koje je još donedavno bilo stabilno, ali i otvoriti prostor za nove prilike'', kazao je Dejan Džabirski, rukovoditelj odjela poslovne prodaje Tele2. Njihov je fokus, kako kaže, očuvanje radnih mjesta i razumijevanje okolnosti u kojima se nalaze korisnici čije je poslovanje također pogođeno krizom.

Vezani članci Boris Klinec, službenik za preventivu cestovnog prometa PU vukovarsko-srijemske Jedinstven u svijetu: Hrvatski policajac poznat po neuobičajenim metodama upozoravanja ljudi o korištenju mobitela u prometu Što su djeca mlađa, to su roditelji bitniji, roditelji su im model kako se trebaju ponašati Stručnjaci otkrivaju: Kako ponašanje u prometu utječe na našu djecu?

''Nezamislivi scenariji koji su postali stvarnost znače da prioritete i poslovne odluke mijenjamo na dnevnoj razini, što iziskuje kvalitetnu komunikaciju unutar vlastite organizacije, ali i s poslovnim okruženjem'', objašnjava Džabirski te naglašava da je tijekom krize veoma bitno nastaviti komunikaciju s poslovnim partnerima.

Svaki je partner suočen s vlastitim izazovima

''Uz primjeren sadržaj i trenutak, svi su komunikacijski kanali poželjni i prihvatljivi, ali uz poštivanje diskrecije i trenutačne situacije u kojoj se nalazimo. Tvrtke bi svakako trebale promisliti i prilagoditi način komunikacije novonastalim okolnostima, neovisno o tome jesu li u pitanju već ranije planirane kampanje i promocije ili način na koji će se ponašati kroz direktne pozive i poruke'', kazao je Džabirski. Treba biti svjestan, kako kaže, da je u kriznim okolnostima svaki partner suočen s vlastitim izazovima. S odmjerenim personaliziranim pozivom ili e-mailom, kaže, nećete pogriješiti.

''Kada radna okolina nije ista kao u 'normalnim' vremenima, dostupnost tehnologije i digitalnih rješenja omogućuje nam brzu transformacija poslovanja i nesmetanu komunikaciju, neovisno o lokaciji na kojoj se nalazite'', kazao je i dodao da je održavanje sastanaka i dalje moguće pomoću raznih kolaboracijskih alata koji u vremenu prije krize nisu bili primarno korišteni. ''Tvrtke koje do jučer nisu imale znanje, naviku ili kulturu korištenja takvih rješenja ne samo da sada imaju priliku već su ih primorane primjenjivati kako bi osigurale nastavak vlastitog poslovanja i komunikaciju s tržištem'', napomenuo je Džabirski.

Ključna je primjerena i nedvosmislena komunikacija

''Svaka je kriza i prilika, ne događa se samo vama, već i drugima. Tada još značajniju ulogu ima kvalitetno održavanje kontakata s poslovnim partnerima u primjerenoj i nedvosmislenoj komunikaciji, gdje zajedno razmjenjujemo iskustva u kojima se nalazimo'', ističe Džabirski i dodaje da partneri znaju prepoznati namjeru i vrijednost takvog dijaloga te da se na taj način gradi još jači odnos i međusobno povjerenje.

Priznaje da je kriza natjerala kompanije na promjene u vlastitoj organizaciji i načinu rada, ali i da propitkuju vlastite procese. ''U vrlo kratkom roku kompanije moraju reagirati, učiti i otkrivati nove modele poslovanja koji su do jučer bili nezamislivi. Fleksibilnost, spremnost na promjene, kao i brza prilagodba diferencirat će uspješne od onih koji su tromi i ne uočavaju prilike, te su stoga u konačnici i manje uspješni'', ističe.

Potrebno je ukazati na novosti i promjene u poslovanju

Džabirski napominje da je važno istaknuti sve novosti i nastale promjene u poslovanju koje imaju direktan utjecaj na poslovanje vlastite tvrtke i partnera, isticanjem mjera i rješenja koja pomažu u nastalim ograničenjima i okolnostima. Tele2 je primjerice zbog zatvorenih prodajnih mjesta dodatno pojačao i usmjerio prodajne resurse na online kanale, a radi izbjegavanja kontakta prilikom dostava omogućit će digitalno potpisivanje dokumentacije koristeći sigurne sustave autentifikacije.

Tvrtke bi trebale, kako kaže, ukazati na financijske i druge pogodnosti u uslugama koje koriste. Oni su to učinili na način da su korisnicima omogućili besplatne dodatne gigabajte za podatkovni promet što im olakšava poslovanje u periodu kada rade od kuće te besplatno korištenje usluga na određeni period prilikom sklapanja novih ugovora.

''Ako postoji financijska mogućnost za donaciju, volontiranje ili neke druge oblike pomoći, i to je snažna poruka koju će poslovna i društvena zajednica znati cijeniti i pamtiti'', ističe Džabirski.
''Sve naše poslovne aktivnosti i odluke spram tržišta moraju biti u skladu s trenutnim okolnostima i s poslovnim potrebama. Značajniji ste ako vas u nastaloj krizi partneri gledaju kao one koji kvalitetnim primjerima i aktivnostima potiču poslovnu zajednicu na pozitivne stvari i odluke'', zaključio je Džabirski.

Kako osigurati stabilnost poslovanja tijekom i nakon krize, čitajte svakodnevno u našem specijalu. OstaniPovezan, OstaniNova

 

 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju