Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Od investitora se očekuje otvaranje novih radnih mjesta, plaćanje poreza državi, očekuje se rast gospodarstva. No, sporom administracijom država im najčešće ne olakšava.


Vlada je ove godine pokrenula i svojih tridesetak projekata vrijednih oko 14 milijardi eura. Provjerili smo što se događa s njima, ali i kada će jedan od najiščekivanijih projekata, IKEA, konačno početi s radom.

Vezani članci Afera Janaf: Propadaju EU projekti - 1 Mogu li europski milijuni propasti zbog afere Janaf? Zbog sumnje u mito poništavaju se dva velika i važna natječaja Projekti u izolaciji Konačno imaju vremena za ostvarenje snova pa su se pohvalili rezultatima

'Ono što mi možemo obećati je da u roku od 12 mjeseci kada dobijemo sve dozvole možemo započeti s gradnjom, otvoriti i dočekati prve hrvatske kupce u prvoj hrvatskoj IKEA-i, kaže glasnogovornik IKEA-e Igor Štefanec. Projekt je vrijedan dvije milijarde kuna, jamče tristo zaposlenih, plus 2000 putem partnera zakupaca te 50 do 60 milijuna eura zarade u samo prvih godinu dana. Zapelo je na administraciji, i tako već četiri godine. No, Hrvatska u tome nije jedina.

'Primjerice, u Velikoj Britaniji jedna robna kuća čeka već deset godina da bi dobila sve dozvole. U Italiji su dvije robne kuće, jedna blizu Torina je bila stopirana od lokalnih vlasti tako da to nije specifikum Hrvatske', dodaje Štefanec. Vlada je prije dva tjedna Šveđanima dala suglasnost, a u krizi su shvatili da se i veći projekti moraju gurati.

Pa je među tridesetak Vladinih investicija Zračna luka Zagreb. U potrazi za koncesionarom koji će zagrebačku pistu učiniti modernom, uložiti 300 milijuna eura u novi terminal, mijenjalo se i nekoliko zakona. 'U cijeloj toj proceduri je čitav niz konzultanata uključen koji normalno nama pomažu da s jedne strane sve što radimo radimo u skladu s domaćim zakonodavstvom, a drugo da radimo sa svjetskom praksom i da sve što radimo je prihvatljivo koncesionarima', otkriva Tomislav Mihotić iz Povjerenstva za koncesiju.

Pa su se u utrku za zračne putnike javili najjači svjetski konzorciji, a najbolja ponuda izabrat će se krajem ovog mjeseca. S druge strane domaćih primjera, male sredine sve su aktivnije. Dalmatinske općine poput Dugopolja i Kukuzovca shvatile su da je brzina magnet za investitore. Razlog zbog kojeg krš i kamen pretvaraju u bogate zone i općine u kojima je život sve poželjniji.