Za to vrijeme susjedne zemlje ulagačima daju sve što žele samo da njihova gospodarstva ojačaju otvaranjem novih radnih mjesta. Hrvatski poduzetnici za Vladu zato sastavljaju popis ulagačkih barijera koje hitno treba otkloniti. Sutra će razgovarati i sa šefom oporbe Zoranom Milanovićem.
Pročitajte i ovo
Ulaganja u 2010. pet puta manja
Inozemni ulagači izbjegavaju Hrvatsku
Austrijski ulagači frustrirani Hrvatskom
>> Agencija za ulaganje sve više, a ulagača nigdje
Veliki ulagači se umjesto Hrvatske uglavnom odlučuju za Slovačku a sve više i za Srbiju. Tamo ih naime čeka manja papirologija i veća zaradu. Hrvatski poduzetnici zato za prave investicije traže niže poreze, jeftinija zemljišta za proizvodnju i smanjivanje birokracije. 'Mi surađujemo sa Vladom u tom smislu da zapravo nabrajamo i radimo neki katalog zajedno sa njima što je to što smeta i onda je na Vladi da se odluči hoće stati iza tih projekata ili neće', kaže Damir Kuštrak, predsjednik HUP-a.
Pad ulaganja
Recesija i nepovoljni uvjeti osakatili su ulaganja u Hrvatsku. Sa 4,2 milijarde eura u 2008. na 1,82 milijarde u 2009. Za ovu godinu procjena pada na jednu mršavu milijardu. Ovdje je nekad bila livada a uskoro će niknuti tvornica. Jedna je to rijetkih snažnijih investicija u 2010-oj. Poduzetnici žele olakšati pokretanje ovakvih velikih investicija gdje je kupljeno novo zemljište na kojem će biti sagrađena nova tvornica sa novim strojevima i gdje će biti otvoreno stotinu novih radnih mjesta.
No, ni ovo ulaganje teško 25 milijuna eura nije prošlo bez problema. Lokalna zajednica ovakav je projekt dočeka nespremna. Eurocabel zato podsjeća da kod ulaganja najvažnija brzina. 'U pravom životu se susretnete sa poduzetničkom zonom koja nema prostorni plan nema urbanistički plan općina na toj razini bi ga rado napravila ali nema sredstava pa onda vi morate financirati i jedno i drugo i dok se sve to obavi prođe 11 mjeseci', rekao nam je šef tvrtke Eurocabel. Hrvatska bi se trebala ugledati na Slovačku koja je povoljnim uvjetima privukla auto-industriju: Kiu, Peugeot, Citroen i Volkswagen. Njihovim stopama ide i Srbija koja svako novo radno mjesto u proizvodnji potiče sa 2 do 10 tisuća eura.