Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nakon što je i sam ministar Damir Bajs priznao da očekuje pad, iz Europske unije stižu, kakve - takve, dobre vijesti. Europljani su Hrvatsku svrstali među tri najpoželjnije destinacije izvan Unije. Konkurencija su nam Turska i Sjedinjene Države.


Ljetne praznike ove godine gotovo polovica Europljana čini se, provest će u svojoj zemlji. Onima koje pak kriza još nije pogodila najpopularnija odredišta su Španjolska, Italija, Francuska, Njemačka, Poljska, Grčka i Velika Britanija.

Vezani članci Turisti, ilustracija - 1 Spašavanje sezone: Hrvatska i dvanaest članica EU-a usuglasile turističku "zelenu putovnicu" Irena Peršić Živadinov, direktorica Turističke zajednice Kvarner Za Uskrs se u Hrvatskoj odmaralo 40 tisuća turista: "Moramo biti spremni da ćemo se nositi s mjerama koje zemlje poduzimaju kako bi zadržale goste kod kuće"

Hrvatska se našla među tri najpoželjnije destinacije izvan Europske unije. Konkurencija su nam Turska i Sjedinjene Države. Pokazalo je to istraživanje koje je objavila Europska Komisija, provedeno među 27 tisuća građana iz svih zemalja Europske Unije.

>> Bajs konačno priznao: Turizam u depresiji, očekuje se pad

Većina Europljana namjerava posjetiti Španjolsku, Italiju i Francusku. Susjedi Slovenci neće tako daleko. Granični spor i loši politički odnosi, čini se, ne diraju ih previše pa će četvrtina i ove godine na odmor u Hrvatsku. Osim Slovencima, lijepa naša je na vrhu ljestvice poželjnih odredišta u još četiri zemlje Europske unije. Ove godine na Jadranu će, ako je vjerovati istraživanju, ljetovati Slovenci, Slovaci, Česi, Poljaci i Rumunji. Od Mađara, izgleda, ne treba očekivati mnogo. Oni su na popisu država koje je kriza pogodila najviše. Uz njih su Maltežani, Bugari, Portugalci i Rumunji, pa dobar dio gostiju iz tih zemalja neće na odmor.

A dok je nekima sve preskupo, čak trećina Europljana kvalitetu stavlja ispred cijene, odnosno spremni su platiti koliko treba, ako toliko i vrijedi. Hrvatski turistički djelatnici, za sada, nisu pokazali spremnost snižavanja cijena. No žele li pridobiti goste, morat će se prilagoditi novonastaloj situaciji pa onda poboljšati ponudu. Nadu da sezona možda i neće biti loša budi podatak kako će većina Europljana o godišnjem odmoru odlučiti u posljednji trenutak.