Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Sudska je vještakinja svjedočila da je talijanski bračni par preminuo od udarca tupim predmetom, odnosno pramčanim dijelom broda kojim je upravljao Tomislav Horvatinčić.


Na šibenskome Općinskom sudu danas je održano posljednje ročište prije završnih riječi za pomorsku nesreću u kojoj je prošlo ljeto sudjelovao poduzetnik Tomislav Horvatinčić i u kojoj je život izgubilo svoje Talijana.

Vezani članci Tomislav Horvatinčić (Foto: Hrvoje Jelavić/PIXSELL) Horvatinčić na trećem suđenju iznio obranu: "Bog me poslao da pomažem ljudima" Tomislav Horvatinčić na trećem suđenju (Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL) Horvatinčićev odvjetnik: "I dalje ćemo u obrani inzistirati na sinkopi koju je doživio Horvatinčić"

Svjedočenjem sudske vještakinje isključena je mogućnost da je bračni par preminuo utapljanjem. Sada je potpuno jasno da je smrt nastala direktnim udarcem pramca u tijelo.

Sud je odobrio novi nalaz neurološkog pregleda Horvatinčića koji je predložila obrana. U nalazu je Horvatinčiću dijagnosticirana vazovagalna sinkopa, odnosno kronična nesvjestica. Horvatinčić tvrdi, da ga je to stanje zadesilo upravo u vrijeme nesreće.

Podsjetimo, vještak za promet Ivo Makjanić na ročištu početkom prosinca objasnio je okolnosti u kojima se dogodila ta pomorska nesreća. Rekao je kako je s obzirom na brzinu kojom je plovio njegov gliser, imao četiri minute vremena da 'manevrom izbjegne sudar s talijanskom jedrilicom' i skrene udesno, poštujući pravilo prednosti prolaska te da se od nje odmakne čak 60 metara.

>> Vještaci: 'Trebao je vidjeti plovilo i izbjeći sudar'

Trojica vještaka Ivo Makjanić, Mijo Radunović i Miroslav Baća na Općinskome sudu u Šibeniku svjedočili su o okolnostima u kojima je 16. kolovoza 2011. zagrebački poduzetnik Tomislav Horvatinčić u moru u blizini Primoštena udario u jedrilicu i na mjestu usmrtio talijanski bračni par nautičara Federica Salpietra i Mariellu Patelli.

Ivo Makjanić i Mijo Radunović, koji su vještačili okolnosti u kojima se dogodila nesreća, izjavili su kako je toga dana vidljivost bila dobra, da su se brodovi na pučini mogli vidjeti na udaljenosti od 7,4 kilometra, a smjer kretanja i trup brodova bili su vidljivi već s 3,7 kilometara.

Makjanić je izjavio kako su Talijani imali pravo prednosti prolaska jer je njihova jedrilica bila Horvatinčiću s desne strane, a to sve upućuje na činjenicu da je poduzetnik imao vremena skrenuti udesno, poštujući pravilo prednosti prolaska te se od nje odmaknuti čak 60 metara. Horvatinčić to nije učinio, a njegov je gliser zadržao i brzinu i smjer čak i nakon sudara s jedrilicom.

Te dvije okolnosti otežavaju Horvatinčićevu situaciju.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook