Na današnjem suđenju Horvatinčiću iskaz je dao vještak za informatiku, telekomunikacije i biometriju Miroslav Bača koji je analizirao uređaj za navigaciju. Bača je rekao kako nije bilo moguće učiniti što je u nalogu traženo jer je došlo do brisanja podataka u uređaju zbog prekida napajanja.
Vještačio je i mobitel gdje su nađene poruke, mailovi i fotografije i kazao da ne može odgovoriti na pitanje je li e-mail poruka u kojem je Horvatinčić priznao krivnju iz nehaja bila poslana jer je ispis telekomunikacijskog prometa kojeg je naložio sud obuhvaćao period do 12 sati, a ta poruka je 'odaslana' u 14:20 sati.
Pročitajte i ovo
suđenje stoljeća
Muž iz pakla proglašen krivim, osuđen na maksimalnu kaznu: Oglasila se i njegova bivša žena
industrijska zona Rijeka
Tjedan dana nakon tragedije, opet povišene razine plina: "Cijelo vrijeme to nama smrdi, navikli smo..."
Na pitanje je li moguće ustvrditi koju je adresu koristio Horvatinčić, Bača je rekao da je to moguće ustvrditi naknadnom analizom mobitela te da to nije uradio jer to nije bio zadatak suca istrage. Dodao je da je poruka 'poslana' jer ju je zabilježio mobitel kojeg je vještačio, ali to ne znači da je ona sa sigurnošću fizički poslana. Istaknuo je i da se temeljem naloga suca istrage analizira samo klasična komunikacija i glasovne poruke, kao i MMS poruke, a ako protekne više od 12 mjeseci, telekomunikacijski operater ne čuva podatke pa je moguće vještačiti samo uređaj.
Iskaz je dao i drugi svjedok Ivo Matjanić. vještak za promet. On je kazao da nisu mogli dati konkretan odgovor na to je li bio isključen automatski pilot. Istaknuo je da je okrivljenik trebao vidjeti plovilo oštećenika na svojoj desnoj strani te je, sukladno pravilima, trebao poduzeti manevar izbjegavanja sudara.
Procjena vještaka je da se Horvatinčić kretao brzinom od 25,94 čvora. Snimke s VTS postaje pokazuju brzionu od 26,4 čvora, a brzina oštećenih je bila 4,2 čvora. Sraz se, prema procjenama, dogodio 500 metara od kopna.
Isto tako, Matjanić je rekao da nije moguće odgovoriti je li bio uključen automatski pilot jer ne postoji način na koji se to može naknadno utvrditi. S obzirom na pretpostavljenu visinu oka od 2,5 metara iznad površine mora, brodice su se mogle uočiti već na 4,5 milje udaljenosti te su se jasno mogli odrediti smjerovi kretanja na 3700 metara, rekao je. S obzirom na pretpostavljenu brzinu kretanja, ostalo je 4 minute vremena, što je dovoljno, smatra Matjanić, da započne manevar izbjegavanja. Horvatinčićeva jahta je, kaže, mogla skrenuti udesno i dati prednost prolaska brodici oštećenika ostvarujući siguran razmak od bar 50- 60 metara.
Treći svjedok je bio Mijo Radunović,vještak za brodogradnju koji je rekao da mu je zadatak bio iskonstruirati kinematiku i mehaniku sudara. On je istaknuo da je Horvatinčićevo plovilo zadržalo kurs i brzinu do sudara, a vozilo oštećenih je pokušavalo izbjeći sudar manervom 'sve udesno' što je po pravilima izbjegavanja sudara. Tvrdi da su Horvatinčiću bile dovoljne tri sekunde da izvede manevar izbjegavanja sudara. Da je on izveo manevar, smatra Radunović, ne bi došlo do ovakvih posljedica. Naime, plovilo optuženika ništa nije poduzelo, a imao je i druge mogućnosti zaustavljanja plovila. Nakon preleta, motori su bili u pogonu, a vještaci su zaključili da je prelijetanje bilo brzinom od 13,4 čvora.
Vještaci tvrde da ne bi bilo kasno da su se plovila počela izbjegavati tri minute prije sudara jer je daljenost od 132 metra zadnji trenutak za 'normalno' izbjegavanje sudara, tj. izbjegavanje manevrom skretanja. Tkođer, ponovili su da je optuženikov brod trebao izbjegavati broj brod oštećenika jer ga je vidio sa svoje desne strane.
>> Suđenje Horvatinčiću: Svjedočila njegova djevojka, sin poginulih je ispratio podrugljivim pljeskom
Jučer je svjedočio Domagoj Tabak, zaposlenik tvrtke Yachting Pilatus koja je 2007. Horvatinčiću prodala gliser. Njega je na dan tragedije nazvao direktor tvrtke te ga obavijestio da se dogodila pomorska nesreća blizu Primoštena. Tabak je kazao da je nazvao Horvatinčića koji mu je rekao da se ide nasukati na otok jer ima prodor mora u jahti, da nije spominjao mrtve te da je bilo vidljivo da je bio u šoku jer je govorio nepovezano.
Dodao je i da je jahta vijugala jer je imala problem sa stabilitetom i automatskim pilotom. No, Mladen Dudić, brodski električar koji je također svjedočio o tri popravka na gliseru, rekao je da je popravljao dubinomjer i auto pilot kojem je kompas bio krivo postavljen te da nije nakon toga čuo za nove probleme.Glavni svjedok, nautičar Klaus Fuchs, unatoč pozivu, nije se pojavio na sudu.
Podsjetimo, u kolovozu prošle godine, Horvatinčić je glisirajući brzinom od čak 26 čvorova, pregazio jedrilicu Santa Pazienza i usmrtio na njoj talijanske državljane Francesca Salpietra i Mariellu Patelli.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook