Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Već s prvom generacijom GTI-ja Volkswagen postigao je uspjeh kakvom se vjerojatno nitko nije nadao. Pošlo im je za rukom napraviti narodnog sportaša s kojim ste vikendom mogli na trkaću stazu, a ostatak tjedna na posao ili u kupovinu.


I kao što je Golf bio začetnik jedne nove klase, njegova sportska izvedba pokrenula je novi val kompaktnih sportaša i svaki proizvođač koji je držao do ugleda, s vremenom je lansirao svog predstavnika. Neki su GTI-ju mogli parirati, neki ne, ali je primat u klasi uglavnom ostajao u rukama proizvođača iz Wolfsburga. Više od trideset godina nakon prvog, stiže nam i šesti GTI. Ubrzo nakon Europe, evo ga i kod nas - u Hrvatskoj. Domaća prezentacija novog GTI-ja održana je u Centru sigurne vožnje – AMC, u Mićevcu, nadomak Zagreba. Osim predstavnika medija, na nju su pozvani i članovi GTI fan kluba, koji su stigli sa svojim ljubimcima, predstavnicima svih pet generacija kompaktnog sportaša.

Vezani članci Očevid nakon policijske potjere i navodne pucnjave - 2 Noćna jurnjava policije za Golfom u zagrebačkoj Dubravi: "Čula sam udarac, ali zvučao je kao da je pukla guma. Policija je vikala da svi uđemo u kuće" Slika nije dostupna VIDEO: Najbolja kompaktna jurilica

Iako je novi GTI u svemu poboljšan, naročito nas je zanimalo funkcioniranje elektroničkog XDS sustava, koji simulira mehaničku blokadu diferencijala. U slalom vožnji, djelovanje XDS-a se osjeti kao kočenje unutarnjeg pogonskog kotača da bi se održala razina prianjanja i spriječilo proklizavanje, odnosno, rasipanje snage, koja kod šestice GTI iznosi 210 konja. Zahvaljujući tome, i praktično novom motoru koji korijene vuče iz 230 konja jakog TSI-ja iz ograničene serije GTI-ja pete generacije, šestica nadmašuje prethodnika na svakom polju, a potrošnja je smanjena za u prosjeku 0.7 litara.

Trojka iz Dinama protiv Colonije

U vožnji novog GTI-ja okušali su se i trojka iz Dinama - Barbarić, Etto i Callelo, u svojevrsnom dvoboju protiv grupe Colonia. Njihova marketinška vrijednost nam je poznata, ali moramo priznati da su nas iznenadili i vozačkim umijećem. I novi se GTI, poput prethodnika, nudi s dva šesterostupanjska mjenjača – manualnim i DSG-om. Cijena osnovnog kreće se od 202.000 kuna dok ćete za DSG morati izdvojiti 17.000 kuna više. Kratko upoznavanje s novim jurišnikom iz Wolfsburga nije nam otkrilo previše njegovih aduta, ali vam već sada možemo obećati da će pravi test GTI-a, uskoro biti tema Automotiva. Ovako, na prvu, možemo reći kako je novi GTI naslijedio provjerene, vrhunske gene, nadodao moderne tehnologije i sve to iskoristio da vozne osobine i performanse dovede na razinu, koja će još jednom biti mjerilo u klasi.

Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.