Na opće zadovoljstvo češkog proizvođača pod VW-ovom palicom, prodajni rezultati prve generacije Škode Yeti bili su i za njih same iznenađujuće pozitivni.
Ovisno o želji kupca, Yeti dolazi pogonjen samo na prednje kotače, kao u slučaju našeg testiranog primjerka, ili u izvedbi 4 x 4, što ga čini idealnim izborom za one pustolovna duha koji vole zalutati negdje izvan asfalta.
Testni primjerak s paketom opreme Ambition pokazao se sasvim dobrim izborom, u kojoj oni ne pretjerano zahtjevni neće pronaći zamjerku. Promjene na vanjskom dijelu automobila najvidljivije su na prednjoj masci gdje je Yeti ostao bez prepoznatljivih okruglih svjetala.
Naše je mišljenje da su ipak trebali ostaviti, možemo slobodno reći, zaštitni simbol automobila prošle generacije.
Kutijasti oblik i dalje je aktualna forma vozila koja nudi mnogo prednosti, prije svega u funkcionalnosti. Pravi je dokaz tome osjećaj udobnosti koji vlada u prepoznatljivoj Škodinoj unutrašnjosti, bilo to za noge, bilo za glavu iznad koje ima još stvarno mnogo prostora.
Kapacitet prtljažnika solidan je, iako moramo reći da pomalo zaostaje za konkurentima u klasi te broji 416 litara u seriji. Ipak, velika su prednost lagana stražnja sjedala koja se i lako vade, čime se dobiva 1760 litara kutije.
Testni Yeti raspolagao je sa 1,6 TDI motorom koji dolazi samo s prednjim pogonom. Dobro poznati stroj iz VW grupacije ima 105 KS, nije pretjerano brz, ali svojom ekonomičnošću, kojoj svakako doprinosi start/stop sustav, dobiva veliki plus.
Za prijenos snage pobrinuo se standardno dobar peterostupanjski ručni mjenjač, kojem šesta brzina uopće ne nedostaje.
Nekakva veća ljuljanja prilikom žustrije vožnje zavojima izbjegnuta su, što je svakako dobar znak da na duljim putovanjima neće biti pomalo naporan. Štoviše, svojom će udobnošću umaranje svesti na najmanju razinu.
TEST RABLJENOG Škoda Yeti 1.6 TDI - 6
Bez obzira na to što je Yeti visoko na ljestvici istraživanja pouzdanosti, ipak kod kupnje rabljenog treba pripaziti na sljedećih nekoliko elemenata.
Veća potrošnja ulja primijećena je kod dizelskih i benzinskih motora, stoga treba provjeriti popis i vremenske intervale servisa. Ako se vlasnici nisu držali rokova koje je propisao proizvođač, moguća je veća istrošenost motora.
Postotak kvarova turbopunjača također je vezan za motorno ulje, prije svega zbog upotrebe različite specifikacije i kvalitete ulja od propisane.
Dizeli poput ovog našeg imaju ugrađen DPF filter emisijskih čestica koji zahtijeva pažnju. Prevelika upotreba Yetija samo u gradskoj vožnji guši filter te ga je potrebno regenerirati bržom vožnjom na autoputu.
Problem DPF filtera pojavljivao se i nakon nedavne "dizelgate" servisne akcije na koju su vlasnici bili pozvani. Taj servisni podatak isto treba provjeriti.
Pročitajte i ovo
VRUĆI METAL
Svi novi automobili s Frankfurt International Motor Showa
INSIDER
Ofenziva iz Škode – Svi ovi modeli će se do 2020. naći u autosalonu!
Sviđa nam se
Potrošnja. Štedljiv dizelski motor može se laganom vožnjom svesti na zaista male brojke, čineći ga tako u konačnici iznimno ekonomičnim automobilom.
Ne sviđa nam se
Buka. Pri većim brzinama kutijasta karoserija pokazuje znakove slabosti kada je riječ o zvučnoj izolaciji pa buka vjetra postaje vrlo izražena.