Paleta čeških vozila u narednim godinama postat će šarenija. Postaje li Škoda premium proizvod?


Volkswagenovim koncernom vlada slična filozofija među svim markama, drugim riječima fokus je usmjeren na SUV modele u bližoj i električne modele u daljoj budućnosti. Jednako je i s češkim proizvođačem koji do 2020. namjerava proizvesti 4 nova modela i redizajnirati 2 trenutna u tempu po dva zadatka godišnje.

Vezani članci Slika nije dostupna TOP 5: Legendarni dizelaši koje je šteta poslati na otpad Slika nije dostupna Sljedeći put bolje promislite i pripazite kako parkirate automobil!

Prvi Škodini SUV-ovi plasirani na tržište – 2017.
Mnogo nade se polaže u posljednja dva modela, ujedno i prva dva SUV-a u povijesti tvrtke iz Mladé Boleslavi, koji žele uzdrmati tržište kao što je to učinila Seat Ateca. Iako veći Kodiaq ima dostojnu ulogu u tom naumu, od manjeg Karoqa očekuje se puno veći prodajni uspjeh, ponajviše zbog cijene koja kod nas trebala biti oko 170.000 kn za 1,0-litreni TSI model sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem.

Sportsko srce najvišeg, a redizajn najmanjeg modela – 2018.
Sljedeća godina za Škodu je tek zatišje pred buru. Živnut će vRS znak koji trenutno krasi isključivo Octaviju, no ne na Fabiji, kao prije nekoliko godina, već na Kodiaqu vRS koji bi trebao pogoniti 2.0 TDI sa 184 KS, iako se neki nadaju ugradnji Passatovog BiTDI-ja s 240 KS. Također, ovjes će biti za nijansu ukrućen, a izgled automobila će biti agresivniji. Time će Česi upisati još jedan prvijenac u svoju povijest.

Istovremeno se očekuje lagani redizajn Fabije koji će zasigurno biti obilježen novim LED svjetlima te preuzimanjem sigurnosnih sustava iz više klase.

Početak elektrifikacije i dopuna SUV palete – 2019.
Nakon dva lakša zadatka slijede tri zahtjevna. Na početku 2019. godine Superb će dobiti tretman zatezanja lica, važnije dodavanjem sustava baziranog na Passatu GTE postat će prvi Škodin plug-in hibrid. Ispod poklopca će se nalaziti 1,4-litreni TSI benzinac koji će zajedno s električnim motorom proizvoditi 218 KS, a za mijenjanje brzina bit će zadužen automatik sa 6 brzina. Procijenjeni domet vožnjom na struju je 50 km.

Sredinom godine tempo se prebacuje u višu brzinu jer na tržište dolazi potpuno novi model baziran na MQB A0 platformi koju koriste novi VW Polo i Seat Ibiza. Ime automobila nije novost – Rapid Spaceback – no izgledom, koji bi trebao širi, masivniji i agresivniji, neće podsjećati na neuglađenog prethodnika. Unutrašnjost će biti opremljena ekranom veličine 9,2'', a uz doplatu će biti dostupna i digitalna ploča s instrumentima.

Paralelno s novim Rapidom popunjavat će se 'rupa' u SUV segmentu. Na tržište će stići model manji od Karoqa, čije ime bi također trebalo počinjati s K te završavati s Q. VW koncern će time u SUV B segmentu imati čak četiri predstavnika – Volkswagen T-Roc, Seat Aronu, Audi Q2 i Škodu K-Q.

Škoda otkriva lice budućnosti – 2020.
Neupitno najvažnija godina koja slijedi za Škodu je 2020. S jedne strane u prodajne salone stići će četvrta generacija glavnog modela ove marke – Octavia – koja će zasigurno imati i hibridnu verziju te tehnologiju određenog stupnja samostalne vožnje.

Drugi dio plana za navedeno razdoblje još je važniji, budući da bi Česi na tržište trebali pustiti potpuno električni model baziran na konceptu Vision E. Pogađate, radi se u SUV modelu dužine jednake Kodiaqu sa za Škodu uobičajeno vrlo prostranom unutrašnjosti. Futuristički izgled krije dva električna motora koja na sva četiri kotača šalju 225 kW, odnosno 304 KS. Jednim punjenjem na kućnoj utičnici trebalo bi se moći preći 500 km, dakako ako vozač nema težu desnu nogu, iako s obzirom na mogućnosti samostalne vožnje 3 razine, prvi električni Škodin automobil sam će se priključivati ili isključivati s autoceste, voziti kroz gradske gužve i parkirati.

Ako zavirimo dodatnih pet godina u budućnost, 2025. bi gama automobila češke tvrtke trebala uključivati pet potpuno električnih modela.