Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Nürburgring, slavna trkaća staza smještena u Njemačkoj, između Frankfurta i Kelna, jedna je od najzahtjevnijih na svijetu. Posebice stari dio, legendarni Nordschleife, kojeg je Sir Jackie Stewart prozvao zelenim paklom.


Jedan je krug ovdje dugačak nevjerojatnih 23 kilometra, točnije 22 tisuće i 810 metara, a ravnih dijelova gotovo da i nema. Blagi brzi zavoji, zahtjevni spori, šikane, usponi, padovi, denivelacija usred zavoja, ovdje automobil trpi konstantan pritisak na šasiju i ovjes. A upravo je na Ringu, prije početka 24-stane utrke, svoj novi cestovni bolid predstavio Volkswagen.

Vezani članci Ilustracija (Foto: Thinkstock) Europska komisija šokirana pokusima u kojima su ljudi udisali ispušne plinove Volkswagen (Foto: AFP) Afera Dieselgate: Sedam godina zatvora za direktora Volkswagena

Automobil zaista izgleda kao da puca od snage. Opremljen je  265 KS, 350 Nm, ovdje je i DSG mjenjačem, kao i u trkaćem automobilu. Ovdje su naplatci veličine 18 inča dok su kod trkaćeg modela nešto veći i, naravno, slick gume koje ovaj model nema, no i takve gume se mogu montirati ukoliko ga netko želi isprobati na stazi. Možete dobiti pravi osjećaj vožnje trkaćeg vozila.

Ubrzanje kod R-a traje 6,4 sekunde uz najveću brzinu od 250 km/h. U Volkswagenu posebno naglašavaju optimiziranje set-upa i aerodinamike. Naravno, ciljano smo radili na aerodinamici, na potisnoj sili. Iz tog je razloga modificiran prednji spojler. Možemo se pomaknuti straga gdje ćete vidjeti kako je povećan i stražnji spojler. To nije učinjeno samo radi razlike u odnosu na obični model već se postigao i veći downforce, kao kod trkaćeg modela. Naravno, tu su i druge važne preinake poput kočnica optimiziranih za veće performanse, zatim naplatci, gume itd.

200 konja na prednjoj osovini

A zašto baš Nurburgring, objasnio je glavni inženjer. 'Ovdje smo prvi puta bili prije godinu dana. Iza nas je puno, puno tjedana preciznog ugađanja vozila na Nordschleife. Ja sam ovdje bio i prošli tjedan i još jednom smo napravili dubinsku provjeru do zadnjeg detalja. Tako da sa sigurnošću mogu reći kako ovaj automobil odlično funkcionira', rekao je Stefan Ellrott, voditelj razvoja.

Često se čuje kritika kako snagu veću od 200 konja nije moguće adekvatno prenijeti na podlogu preko prednje osovine. No to je vrijedilo nekad. Do prije dvije, tri godine smatralo se kako sve što je snažnije od 200 konja na prednjoj osovini nije realno, to bi moglo biti teško realizirati, upitna je upravljivost,no, u međuvremenu je tehnika toliko napredovala da je moguće imati 265 konja na prednjoj osovini. To nije nikakav problem.

Novi 'racing' Scirocco kupcima u ruke stiže krajem godine. Obzirom na iskustvo koje smo imali s običnim modelom sa 200 konja, uvjereni smo kako su Nijemci ponovo nadmašili same sebe. Scirocco R tako već sada uvrštavamo u ligu najboljih sportaša.

Emisiju Automotiv pogledajte u nedjelju, u jutarnjem terminu programa Nove TV.