MINI Roadster prvi je model ovog popularnog brenda koji je projektiran isključivo za dvoje putnika čime je britanski proizvođač uveo inovativan proizvod u klasu malih gradskih automobila i po šesti put obogatio svoju modelsku liniju. Britanski proizvođač je i u slučaju nove roadster izvedbe zadržao karakterističan izgled MINI automobila koji karakterizira sportski izgled i urbani karakter koji pruža još više zabave u vožnji pod otvorenim nebom.
Pročitajte i ovo
Užitak za oko i vožnju
Novi Mercedes-Benz SLK
Schmidt Revolution
Tuning trikovi za Mini Clubman
Moćni agregati i sofisticirana tehnologija za izradu šasija te poseban tuning garantiraju vozne karakteristike kakve se već tradicionalno vežu uz MINI automobile. MINI Roadster imati će meki krov od tkanine koji će se otvarati i zatvarati ručno, što je pomalo čudno obzirom na cijenu automobila i inače kvalitetnu opremljenost.
S dužinom od 3.734mm i međuosovinskim razmakom od 2.467mm te širinom od 1.683mm, novi MINI Roadster dimenzijama je vrlo sličan kabriolet inačici. MINI Roadster ipak se razlikuje od kabriolet inačice po visini od tla koja je za 20mm manja od četverosjeda s mekim krovom, te po više nakošenom prednjem vjetrobranskom staklu.
MINI Roadster dolazi s opširnim popisom visoko-kvalitetne serijske opreme na kojemu se nalazi klima uređaj, servo-upravljač čiji se rad prilagođava brzini vozila, električki podesivi retrovizori, senzori za parkiranje, sjedala podesiva po visini te audio sustav s CD i MP3 playerom te AUX IN sučelje. Još veća razina udobnosti i daljnje individualizacijske opcije dostupne su u sklopu dodatne opreme koja uključuje Xenon adaptivne prednje svjetlosne sklopove, crna kućišta svjetlosnih sklopova, Comfort Access, te inovativne MINI Connected infotainment i komunikacijske funkcije.
MINI Connected donosi inovativne infotainment i komunikacijske funkcije od CD audio sustava koji je kompatibilan s MP3 formatom, a za one istančanijeg ukusa u ponudi je Harman Kardon sustav s USB sučeljem. MINI Visual Boost i MINI navigacijski sustav prikazuju podatke preko 6.5-inčnog ekrana u boji koji je smješten u sredini brzinomjera. Za kupce koji se odluče na ovaj paket opreme MINI Connected omogućava spajanje na internet preko iPhone-a te korištenje Google usluga, Facebooka i Twittera. Tu je i MINIMALISM Analyser, Mission Control i Dynamic Music funkcija, te najnovije Driving Excitement funkcije, kao što su Condition Check, Force Meter i digitalni sportski instrumenti.
Optimizirane aerodinamičke karakteristike također imaju veliku ulogu u dizajnu ovog vozila koje je stvoreno s ciljem pružanja užitka i zabave u vožnji. Oštro nakošeni A stupovi i vjetrobransko staklo smanjuju prednji kraj karoserije te tako i vrijednosti otpora zraka. Kada tome dodamo aktivni stražnji spojler koji je ugrađen na poklopac prtljažnika, jasno je da ovaj MINI nije šala. Spojler se automatski izvlači čim MINI Roadster dosegne brzinu od 80 km/h a kada brzina padne ispod 60 km/h četverodijelni upravljački mehanizam vraća spojler natrag u početni položaj. Stražnjim spojlerom može se upravljati i ručno putem gumba na okviru vjetrobranskog stakla a isti dodaje 40kg više potisne sile tijekom vožnje pri maksimalnoj brzini. Protok zraka dodatno je optimiziran na MINI John Cooper Works Roadsteru, najjačem članu nove Roadster linije, pomoću aerodinamičkog paketa koji je dio standardne opreme s JCW Roadsterom.
MINI Roadster biti će dostupan s tri najjača benzinca u ponudi te najjačom dizelskom varijantom u cjelokupnoj MINI obitelji. Tehnološki napredne pogonske jedinice redom se mogu pohvaliti visokom izlaznom snagom i niskom potrošnjom goriva, što je danas doista postao imperativ. Svi MINI Roadster modeli nose ime Cooper u svom nazivu, podsjećajući na bogato nasljeđe ovog britanskog proizvođača koje se krije iza imena legendarnog dizajnera bolida Formule 1, Johna Coopera, koji se utrkivao starim Minijima, te također aludira i na sportski potencijal malog dvosjeda.
Početni model u ponudi roadstera već je sam po sebi izuzetno živahan automobil. S 1.6-litrenim 4-cilindričnim motorom i varijabilnim radom ventila, sustavom koji se temelji na VALVETRONIC tehnologiji kod BMW motora, odaziv je još bolji nego ranije a isto pozitivno utječe na potrošnju goriva te na smanjenje emisija štetnih plinova. Maksimalna izlazna snaga od 122 KS dostupna je pri 6.000 o/min a maksimalan okretni moment od 160 Nm dostupan je pri 4.250 Nm. To je dovoljno da MINI Cooper Roadster ubrza od nule do stotke za 9.2 sekunde te da postigne maksimalnu brzinu od 200 km/h. Prosječna potrošnja goriva u EU ciklusu iznosi 5.7 l/100km dok se emisije C02 kreću oko 133 g/km.
Pored gore spomenute varijabilne kontrole rada ventila, MINI TwinTurbo tehnologija također donosi i 'twin-scroll' turbo punjač i sustav direktnog ubrizgavanja – tehnološki paket koji čini 1.6-litreni benzinac pod haubom MINI Cooper S Roadster modela. Ova jedinica razvija maksimalno 184 KS koje su dostupne pri 5.500 o/min te okretni moment od 240 Nm dostupan je već od izuzetno niskih 1.500 o/min te može porasti do 260 Nm zahvaljujući Overboost funkciji. Sve to znači da MINI Cooper S Roadster ubrzava od 0-100km/h za ravno 7 sekundi sve do maksimalne brzine od 227 km/h. Prosječna potrošnja u EU ciklusu iznosi 6 l/100km a emisije C02 iznose 139 g/km.
Najjači benzinac u ponudi, rezerviran za MINI John Cooper Works Roadster, pogoni četverocilindrični motor s 211 KS. Ova 1.6-litrena jedinica dostavlja maksimalnih 211 KS pri 6.000 o/min dok je maksimalan okretni moment od 260 Nm dostupan već od 1.850 o/min. Overboost funkcija i ovdje je dostupna te diže okretni moment na 280 Nm. JWC verziji potrebno je svega 6.5 sekundi da dosegne 100 km/h a isti postiže maksimalnu brzinu od 237 km/h. Kada tome dodamo prosječnu potrošnju od 7.3 l/100km te C02 brojke od 169 g/km, MINI John Cooper Works Roadster doista zvuči sjajno.
Predvodnik u sferi visokog okretnog momenta i niske potrošnje goriva je svakako 2.0-litrena dizelska jedinica koja također koristi MINI TwinPower Turbo tehnologiju, a spomenuti agregat pogoni MINI Cooper SD Roadster model. Također četverocilindrična jedinica savršen je dodatak ponudi benzinaca a s aluminijskim kućištem radilice, turbopunjačem s varijabilnom geometrijom usisa i common-rail sustavom direktnog ubrizgavanja isti proizvodi 143 KS dostupne pri 4.000 o/min te maksimalan okretni moment od čak 305 Nm u rasponu od 1.750 do 2.700 o/min. Sve to omogućava dizelskoj inačici da ubrza do stotke za 8.1 sekundi a kazaljka brzinomjera konačno se zaustavlja na 212 km/h. Mini Cooper SD Roadster može se pohvaliti izuzetno niskom potrošnjom od 4.5 l/100km te emisijama CO2 od 118 g/km.
Standardni DSC (Dynamic Stability Control) sustav aktivira kočnice pojedinačno za svaki kotač i smanjuje izlaznu snagu motora kako bi spriječio proklizavanje automobila. Ovaj isti sustav uključuje i ABS, EBD (Electronic Brakeforce Distribution), CBC (Cornering Brake Control), Brake Assist i Hill Start Assist. DSC u paket donosi i DTC (Dynamic Traction Control) s EDLC-om (Electronic Differential Lock Control) za pogonsku osovinu koji je na MINI JCW Roadster modelu dio osnovne opreme dok se za druge modelske inačice mora naručiti posebno.
Nama novi Roadster izgleda možda i najbolje od svih MINI modela te uz vrhunske motore predstavlja dobar odabir za brzu i dinamičnu vožnju sunčanim danima!