Napokon je i službeno – u pogonima češkog proizvođača predstavljena je treća generacija Škodinog modela Octavia.


Treća generacija Octavie dodatno će utvrditi svoj jedinstven položaj u klasi time što će nuditi izuzetnu prostranost, nov dizajn, visoku funkcionalnost i inovativne sigurnosne sustave te veliku razinu udobnosti. Sve to dolaziti će popraćeno i niskom potrošnjom goriva, širokim rasponom 'Simply Clever' tehnoloških rješenja te već tipično za Škoda vozila, vrlo dobrim omjerom cijene i kvalitete.

Gledajući u cjelini, Škoda Octavia oduvijek je svojim kupcima nudila dosta za manje novca. To se prije svega odnosi na velikodušnu količinu prostora ali i na vrlo uspješnu kombinaciju elegantnog oblika limuzine s praktičnim prednostima automobila s velikim poklopcem prtljažnika, a upravo je ta kombinacija što Octaviu čini jedinstvenom u svojoj klasi.

Nova Škoda Octavia nudi prostranost kakva se inače očekuje od automobila više klase vozila. U odnosu na svog prethodnika, Octavia treće generacije bilježi značajan porast u dužini i širini vozila. Novi model je 90mm duži i 45mm širi od prethodne generacije. Istovremeno, međuosovinski razmak također je porastao za 108mm što je ponajviše doprinijelo većoj prostranosti na stražnjim sjedalima. Najbolji u klasi je i obujam prtljažnika s 590 litara. Kada se govori o dimenzijama unutrašnjeg prostora također treba spomenuti i da nova Octavia u odnosu na izlazeću drugu generaciju nudi i više prostora za glavu na prednjim sjedalima (8mm više), te više širine u prostoru laktova (39mm više) na prednjim sjedalima ali i na stražnjim (26mm više).

Međutim, nova Škoda Octavia nije samo još prostranija i izuzetno funkcionalna, već i izgleda doista dobro. Prednji dio automobila odiše samopouzdanjem što su Škodini dizajneri postigli stavljanjem naglaska na horizontalne linije automobila i repozicioniranjem proizvođačeva logotipa. Posebna nova karakteristika jest dinamična i strmo ukošena linija prozora na stražnjim vratima koja završava istaknutim oblikom peraje, a ovim novim dizajnerskim elementom automobil odaje snažniji i fokusiraniji dojam.

Izgled stražnjeg kraja također karakterizira preciznost kroz elegantne linije i savršeno dimenzionirane proporcije. Sve je na pravom mjestu, skladno i uredno. Škodina tipična grafika svjetlosnih sklopova s prepoznatljivim obrisom svjetala u obliku slova C kod nove je generacije izvršena beprijekorno.

►►►   Škoda Rapid – nova klasa Škoda vozila

►►►   Fabia RS 2000 roadster koncept

Prilikom razvoja nove Škode Octavie jedan od važnih ciljeva za dizajnere i inženjere bio je da automobil bude još sigurniji nego prije. Sukladno tomu, Škodini inženjeri razvili su cijeli niz najmodernijih sigurnosnih sustava za novu Octaviu uključujući Front Assistant funkciju aktivacije kočionog sustava u slučaju nužde koja će biti dostupna od svibnja 2013., zatim Lane Assistant kojime Octavia uvijek ostaje u svojoj prometnoj traci, sustav automatske aktivacije kočionog sustava u slučaju rizika od sudara, Crew Protect Assistant sustav, Driver Activity Assistant za borbu protiv umora i pospanosti za upravljačem te aktivan prednji poklopac za zaštitu pješaka u slučaju sudara. Svi ovi sustavi pomažu kako u sprečavanju prometnih nesreća tako i u minimaliziranju štete i ozljeda za putnike unutar vozila ali i druge sudionike u prometu ako se već nesreća ne može izbjeći.

Što se tiče pasivne sigurnosti, nova Škoda Octavia biti će opremljena s devet zračnih jastuka koji su vrlo precizno uštimani sa sigurnosnim pojasevima u tri točke. Nova Škoda Octavia po prvi će put biti opremljena i zračnim jastucima za koljena koji su već standardizirani u zemljama EU-a te bočnim zračnim jastucima na stražnjim sjedalima.

Treća generacija kompaktne gradske limuzine iz Škode dolaziti će i s vrlo raskošnom ponudom od čak devet agregata. GreenLine verzija nove Octavie pod poklopcem krije 1.6-litreni TDI motor sa 110 KS popraćen niskim emisijama od tek 89 g/km i jednako niskom potrošnjom od 3.4 l/100km. U ponudi je četiri benzinskih motora koji su svi opremljeni naprednom TSI tehnologijom, te četiri TDI common-rail dizelskih motora dok je u planu i verzija na plin. Osim početnog benzinskog i dizelskog agregata, sve motorizacijske opcije dostupne su u tzv. Green verziji sa Stop/Start sustavom. Ponuda agregata završava s 1.8 TSI motorom sa 180 KS a u ponudi su ručni i automatski DSG mjenjači dok je u radu i pogon na sva četiri kotača. Ljubitelji malo dinamičnijih Škodinih modela biti će oduševljeni kada čuju da se sprema i RS izvedenica nove Škode Octavije.

Unatoč većim dimenzijama i više tehnoloških dodataka, Škodini inženjeri uspijeli su smanjiti masu vozila za čak 102 kg u odnosu na drugu generaciju. Isto je postignuto na račun lake konstrukcije automobila i progresivnog dizajna karoserije, te primjene čelika visoke čvrstoće ali i fleksibilnosti te pažljivim odabirom materijala za izradu raznih komponenti vozila.

Nova Škoda Octavia impresionirati će kupce i nekim novitetima u unutrašnjosti poput nove generacije radio sustava i navigacije. Ekrani na dodir s blizinskim senzorima biti će dostupni s modelima s jačim paketima opreme dok će novi CANTON audio sustav i akustički optimiziran putnički prostor pružati vrlo kvalitetno auditorno iskustvo.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.