Ovdje se sjedi jednostavno bogovski, pa će tek oni rijetki, i dovoljno bogati, imati potrebu posegnuti za još boljim Mercedesom, ultimativnim Maybachom. No, predstavljanjem redizajna na nedavno održanom auto salonu u New Yorku, Mercedes je pažnju javnosti usmjerio na ovu oznaku. Da, ovo je prvi Mercedesov hibridni model i prva na svijetu hibridna limuzina s litij-ionskim baterijama. Lexus je tako, napokon, dobio dostojnog konkurenta.
Pročitajte i ovo
Premijera u siječnju
Mercedes-Benz: posljednja saznanja o novoj E klasi
Za one koji žele nešto više
Mercedes-Benz predstavio V klasu AMG Line
Da Nijemci ništa nisu prepuštali slučaju govori i podatak kako je ovo najekonomičnija luksuzna limuzina s benzinskim motorom na svijetu. Prosječna potrošnja iznosi 7,9 litara na 100 prijeđenih kilometara, dok je emisija štetnih plinova svega 186 g/km. Ovo su, za automobil duži od pet metara i težak dvije tone, zaista izvanredni rezultati.
Električni motor i litij-ionske baterije za uštedu energije
Srce sustava je kompaktni hibridni modul koji u sebi ujedinjuje funkcije start-stop automatike i rekuperacije energije. To znači kako tijekom kočenja električni motor djeluje kao generator, sposoban obnoviti kinetičku energiju. Ta se, rekuperirana energija, sprema u malenu baterijsku jedinicu smještenu u prostoru za motor. Ona je sastavljena od litij-ionskih baterija, te se, kada je potrebno, aktivira i pokreće elektromotor. Litij-ionske baterije poznate su nam iz mobitela. Naime, danas su svi mobilni uređaji opremljeni njima, a donedavno su bile rezervirane isključivo za skuplje modele. U odnosu na nekadašnje nikal-metal-hidridne baterije, litij-ionske nude znatno bolja svojstva.
Ista je stvar i s Mercedesovim litij-ionskim patentom. Veća energetska gustoća i bolja iskoristivost energije, uz kompaktnije dimenzije i, analogno tome, manju masu – glavne su prednosti litij-ionskih baterija. Uz to, zahvaljujući smještaju baterijske jedinice ispod prednjeg poklopca, S-klasa Hybrid je ostala na istoj razini luksuza i prtljažnog prostora kao i kod klasičnog S-modela.
Do 100 km/h za 7,2 sekundi
Što se tiče benzinskog pogona, riječ je o modificiranom 3.5 litrenom V6 motoru koji razvija 279 konjskih snaga. Korištena je nova glava motora, novi klipovi i drugačija bregasta osovina. S druge strane, elektromotor isporučuje 15 kilovata, odnosno 20 konja. Važnije od same snage je što motor na struju razvija 160 Nm okretnog momenta dostupnog od nule. Prijenos snage riješen je automatskim mjenjačem sa sedam stupnjeva, specijalno konfiguriranim za hibridni modul.
Instrumenti su posebno prilagođeni hibridnom modulu, te informiraju vozača i putnike o protoku energije tijekom ubrzanja, o rekuperaciji iste te o stanju napunjenosti baterija. Automobil postiže izvrsne performanse – 7,2 sekunde za ubrzanje do 100 kilometara na sat te najveća brzina ograničena na 250 km/h.
Slične performanse nudi još jedan Mercedesov hibrid, predstavljen zajedno sa S-klasom. Riječ je o velikom SUV-u, M-klasi, koja koristi identičan pogon. Nijemci su tako i ovim modelom napokon zakoračili u teritorij gdje je neprikosnoveni vladar bio japanski Lexus. Naravno, govorimo o tržištu SAD-a, gdje će novi hibridni Mercedesi imati i najbolju prodaju. No, i Europa je sve više naklonjena ovakvim automobilima, a hibridnu će S-klasu europski kupci moći isprobati već u lipnju. Na zadovoljstvo ljubitelja čistog zraka…