Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Oni imaju petlje

Nissan Juke: Dizajn koji pomiče granice

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
U svijetu dizajna hrabrost je često dvojbena osobina. Naime, imati petlje i predstaviti nešto posve novo, neočekivano pa i luckasto, to može biti prekretnica, pun pogodak, pokretač novog vala, no isto tako hrabar potez može završiti i potpunim debaklom. U svijetu automobila takvih je poteza bilo doista mnogo.

Jedan koji će definitivno ući u automobilske priručnike je Nissan Juke. I uz njegovo će ime stajati natpis, dizajn je pomaknuo granice. Japanski je Nissan jedan od onih proizvođača koji doista ima petlje. Sjetimo se samo terenca Terana, ili pak prethodne generacije Micre, koja kao da je iskočila iz crtića. OK, bilo je tu i manje slavnih izleta, poput Primere, koja je, nakon tržišnog neuspjeha, šaptom nestala.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Uvijek poseban [TEST] Nissan Juke 1.2 DIG-T Tekna Slika nije dostupna Održana 4. velika utrka ubrzanja – tko je ovaj put najbrži?

Zato je stvar popravio Qashqai, netipični crossover, posve otkačenog imena, a na krilima njegovog uspjeha nastao je još manje tipičan mini crossover Juke. Znate li što smo mi prvo uzviknuli kada smo ugledali prvu službenu fotografiju novog Jukea? Ajme, pa ovi nisu normalni! Auto je preružan. Da, tako je glasila naša prva reakcija.

Protekom vremena i na fotografijama je djelovao nekako normalnije, da bi se prvim susretom uživo još jednom uvjerili kako je realnost kudikamo ljepša od fotografije. Juke je uživo jednostavno sjeo. Dapače, postao nam je cool, buntovnički bezobrazan, auto koji ima stav.

Naš je testni cooler opremljen 1,5 litrenim dizelskim motorom, najveće snage 110 konja i s 240 Nm okretnog momenta. Vuče vrlo dobro, troši jedva 6 i pol litara i doista je, zanemarimo li nešto iritantniji zvuk, pravi pogodak za Juke. Sa šesterobrzinskim ručnim mjenjačem i performanse su sasvim korektne. K tome, iako je riječ o malenom povišenom automobilu, petnaestak centimetara dužem od 4 metra, vozne su osobine i više nego dobre.

Naginjanje karoserije je minimalno, gutanje neravnina iznenađujuće dobro, a i jurnjava zavojima je ovdje pravi gušt. Sa sva četiri kotača na cesti. No, Juke, ako treba, može i samo na dva. U Goodwoodu je Juke jednu milju prevezao za 2 minute i 55 sekundi.

I da nije bila slučajnost, u Nissanu su dokazali vožnjom po testnoj stazi pet puta. Čak su i gledatelji imali prilike sjesti na suvozačko sjedalo. 'Vrlo jednostavno, Juke-R je kombinacija Nissan Jukea i Nissan GT-R', rekao je Darren Cox iz Nissan Europe. Da, u Nissanu su doista spojili ova dva automobila, a za one kojima GT-R ime i nije baš poznato, riječ je o supersportskom automobilu koji zahvaljujući V6 twin turbo motoru razvija 480 konjskih snaga, do stoke ubrzava za svega tri i pol sekunde i juri do maksimalnih 311 km/h. Da, taj su motor lucidni Nissanovci utrpali u maleni Juke.

'Krenuli smo s ovim projektom jer želimo da nas ljudi drugačije doživljavaju. Želimo da govore: ovi momci stavljaju 480 konja snažan motor u gradski auto. To nitko drugi ne radi', rekao je Cox. Točno tako, jer nitko, izgleda, nije toliko otkačen. Pratit ćemo daljnje razvijanje ovog projekta, a do onda ćemo se i dalje voziti sasvim običnim Jukeom s početka priče. I da, na sva četiri kotača.

Emisiju Automotiv pogledajte u nedjeljnom jutarnjem terminu na Novoj TV.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene