Kako se čini, izgleda da SEAT nije dugo uživao u tituli najbržeg serijski proizvodnog automobila s prednjim pogonom koju je osvojio kad je postavio najbrže prolazno vrijeme po krugu na Nurburgring Nordschleifeu u ožujku ove godine s Leon Cupra 280 modelom.
Pročitajte i ovo
Renault oduševio novim Espaceom
VW izbacio još jedan Golf – ovog puta kao Alltrack Crossover verziju
Prije negdje mjesec dana, Renault je lansirao Megane RS 275 Trophy izdanje a sada su izbacili još ekstremniju verziju, limitirano izdanje pod nazivom Trophy-R kojime su uspijeli potući rekord. Trophy-R postavio je prolazno vrijeme od 7 minuta i 54.36 sekundi što je najbrže prolazno vrijeme u klasi vozila s prednjim pogonom na ovoj legendarnoj stazi koja je postala ultimativni testni poligon za proizvođače vozila iz cijelog svijeta.
Renault Megane RS 275 Trophy-R ostvario je prolazno vrijeme po krugu na Nurburgringu od 7 minuta i 54.36 sekundi što je čak 4 sekunde brže od SEAT Leon Cupre 280. U tome mu je pomogla činjenica da je Trophy-R gotovo 100 kg lakši od Megane RS 275 Trophy modela te što dolazi standardno opremljen s Cup šasijom i diferencijalom s ograničenim proklizavanjem.
Njegov 2.0-litreni benzinski motor podignut je na 275 KS a pod karoserijom se kriju i Akrapovićev ispušni sustav od titanija, Ohlins Road&Track podesivi amortizeri s kompozitnim oprugama te Michelin Pilot Sport Cup 2 gume posebno prilagođene za ovaj automobil.
SEAT Leon Cupra 280 - detalji
Renault Megane RS 275 Trophy - detalji
Dok su stražnja sjedala izbačena, vozač i suvozač sjede na Recaro Pole Position monocoque sjedalima od polikarbonata čime je ostvarena ušteda mase od 42 kilograma. Sjedala su opremljena sa sigurnosnim pojasevima u tri točke dok je opcionalno dostupna i varijanta sjedala sa sigurnosnim pojasevima u šest točaka s kopčom nalik na one u avionima.
Renault Sport u svojim opsesivnim željama da skine svu nepoželjnu masu nije stao na izbacivanju stražnjih sjedala i ugradnji lakših prednjih sjedala. S litij-ionskim akumulatorom skinulo se još 3 kilograma mase dok poseban set kočnica spušta masu vozila za još 16 kilograma.
Ove brojke same po sebi mnogima možda ne znače puno, ali kad se stave u kontekst, postaje jasno da je ovo prava revolucija u klasi hatchback vozila s prednjim pogonom. Naime, Renault je sa svojim sportskim hatchbackom uspio postići vrijeme kojime tek neznatno zaostaje za najjačim sportskim coupeom iz BMW motorsport odjela. Takvo što bilo bi nezamislivo prije deset godina. Da bi bolje pojmili o čemu se radi, dovoljno je reći da je Trophy-R svega 2 sekunde sporiji po krugu od novog BMW M4 modela.
Odmah nakon ovog rekorda, u intervjuu za cijenjeni Auto Express časopis, šef razvoja šasije za Leon Cupra model, Sven Schawe, rekao je novinarima ''Da, Renault je ponovno osvojio rekord, ali to je potpuno drugačiji automobil od našega. Kad bismo mi izbacili dijelove iz našeg automobila, to je samo četiri sekunde, siguran sam da možemo postići bolje vrijeme.''
Schawe je također najavio da bi španjolski brend mogao ponuditi lakši model kojime bi se mogli ponovno okušati u obaranju rekorda u klasi automobila s prednjim pogonom. Iako još ništa nije službeno, Schawe kaže ''Mi već imamo takav automobil'' tako da jedino ostaje da se odluče da li žele ''nastaviti ovo rivalstvo s Renaultom.''
Još uvijek nema informacija da li će ovaj lakši model dobiti zeleno svjetlo za proizvodnju, ali Schawe kaže da će to ovisiti isključivo o potražnji na tržištu.
Za kraj, pogledajte veliku foto galeriju ovog novog Trophy-R modela kao i video prilog vožnje na Nurburgringu!
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.