Obavijesti Video Pretražite Navigacija

Gume koje se pune same!

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Goodyear je predstavio inovativan sustav naziva Air Maintenance Technology za samo-napuhavanje guma za komercijalna vozila.

Tijekom proteklih nekoliko godina istraživači u tvrtci The Goodyear Tire & Rubber Company radili su na novoj aplikaciji naziva Air Maintenance Technology koja pomaže u smanjenju potrošnje goriva i emisija CO2 dok istovremeno može pozitivno utjecati na performanse vozila a i uklanja potrebu za vanjskom provjerom pritiska zraka u gumama. Komercijalna aplikacija ove tehnologije službeno je predstavljena na ovogodišnjem salonu komercijalnih vozila (IAA) u Hanoveru.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Volvo Sport P1900 Što kažete na ovaj prekrasan kabriolet iz 1956. godine? Slika nije dostupna Renault oduševio novim Espaceom

Financijski troškovi vezani uz gume vozila jedna su od najvećih stavki vezano za održavanje komercijalnih vozila posebno za operatere s većom voznom flotom. Prema statističkim podacima, više od 50 posto svih kvarova na kamionima i/ili prikolicama ima nekakve veze s gumama. Goodyearov Air Maintenance Technology mehanizam omogućava da pritisak zraka u gumama uvijek bude konstantan i unutar optimalnih granica bez korištenja vanjskih pumpi, elektronike ili intervencije samog vozača.

Održavanje pritiska zraka u gumama na optimalnoj razini može dovesti do niže potrošnje, dužeg radnog vijeka guma i optimalnih performansi. Kupci bi odabirom guma s novim Air Maintenance Technology sustavom mogli uživati u nekoliko specifičnih dobrobiti.

Optimalan pritisak zraka u gumama jedna je od ključnih stavki kod komercijalnih vozila. Za svakih 10 psi-ja manje od optimalne razine u gumama, gubi se jedan posto u potrošnji goriva. Mnogi će reći što je jedan posto, međutim na godišnjoj razini vlasnika bi kamiona taj jedan posto mogao koštati nekoliko stotina dolara više a kada se to pomnoži sa brojem vozila i troškovima održavanja, računica je sasvim jasna. (ovi izračuni temelje se na prosječnoj potrošnji kamiona od 39 l/100km koji prelazi prosječno 160.000 km godišnje).

Air Maintenance Technology (AMT) ima ključnu ulogu i u produžavanju radnog vijeka guma za komercijalna vozila. Gume koje su pod 10 posto manjim pritiskom umanjuju radni vijek guma za 9-16 posto. Korištenjem Goodyear AMT sustava, operateri flota komercijalnih vozila moći će ostvariti pun radni vijek guma što posljedično dovodi do uštede novaca.

Ispravno napuhane gume također su vrlo važne jer održavaju razinu upravljivosti vozila na optimalnoj razini. Gume s premalim pritiskom zraka dovode do toga da opterećenje nije jednako raspoređeno po površini. Isto utječe i na površinu gume koja je u izravnom kontaktu s površinom ceste.

Primjena AMT na komercijalne kamione nije bila nimalo lak zadatak u usporedbi s primjenom na manja komercijalna vozila iz razloga što su kamionske gume veće i imaju veći optimalan pritisak zraka u gumama, te također zato što prelaze veće udaljenosti i prenose daleko teži teret.

Gume za komercijalna vozila rade na puno većem pritisku, uobičajeno na 105 psi, za razliku od 32 psi koliko je normalno za gume za standardna putnička vozila. Veći tlak predstavlja i veći izazov za sustav napuhavanja. Radni vijek gume za komercijalne kamione i tegljače često se produžava reparacijom guma. AMT sustav za komercijalne kamione osmišljen je da radi i nakon reparacije guma.

Inženjeri u Goodyearovom centru za inovacije u Akronu, u saveznoj američkoj državi Ohio, zaslužni su za komercijalnu aplikaciju ovog koncepta kao i svu dodatnu tehnologiju i tehničku podršku. Prototipne gume proizvedene su u Goodyearovoj tvornici Topeka u Kansasu, a ne treba niti reći da su prošle rigorozna testiranja ne bi li se uvjerili da mehanizam doista radi.

Za istraživanje i razvoj AMT sustava i njegovu primjenu na komercijalnim vozilima financijska sredstva dodijelilo je i samo američko ministarstvo za energetiku i to u iznosu od 1.5 milijuna dolara što je uvelike ubrzalo rad na projektu a donacija luksemburške vlade za istraživanje i razvoj daljnje primjene također će pomoći Goodyearu u naporima da ovu tehnologiju prilagodi za primjenu i na gumama za putnička vozila.

Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene