Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Na prestižnom IEOTY 2011 (International Engine of the Year Award) dodjeljene su nagrade za najbolje motore na svijetu. Svu slavu odnijeli su FIAT i BMW.


IEOTY - International Engine of the Year Awards – ili po našem Međunarodna nagrada za najbolje motore godine postala je jedna od najpoželjnijih titula u automobilističkom svijetu danas, ali i učinkoviti marketinški alat za pobjedničke brendove.

Vezani članci Carlos Ghosn (Foto: AFP) Uhićen šef Nissana: Osumnjičen za niz malverzacija i izvlačenje tvrtkina novca PR Nissan Hrvatska nagradio najinovativniji startup u finalu Idea Knockout natjecanja

Žiri sačinjava 76 poznatih auto-novinara iz 36 zemalja, uključujući SAD-a, Japana, Rusije, Novog Zelanda, Indije, Koreje, Njemačke, Francuske, Rumunjske, Južne Afrike, Meksika i Velike Britanije, a nagrade koje se dodjeljuju veliko su priznanje izvrsnosti u svijetu projektiranja i proizvodnje pogonskih sklopova.

Važno je spomenuti da ova organizacija ne reklamira niti dobiva financijsku potporu bilo kojeg proizvođača automobila ili distributera čime jamče objektivnost i nepristranost.

Žiri je FIAT-ov mali 2-cilindrični turbo benzinski TwinAir motor s 875 kubika proglasio najboljim motorom na svijetu. Sitni agregat s turbo punjačem impresionirao je suce svojim iznimno niskim emisijama štetnih plinova, izuzetnom štedljivošću i fantastičnom snagom od 85 KS za tako mali obujam. Pobjednički agregat trenutno pogoni popularani i moderni FIAT-ov model '500'.

'FIAT je proizveo jedan od najboljih motora svih vremena. Tko bi ikada pomislio da će mala dvocilindrična jedinica osvojiti Međunarodnu nagradu za najbolji motor godine kada smo pokrenuli ovaj izbor 1999.? Ovaj trijumf jasno pokazuje da je manje više: ljudi žele motore s niskim emisijama štetnih plinova, s malom potrošnjom ali dovoljno snage, a čini se kako je samo dva cilindra dovoljno da pruži kvalitetno rješenje!', rekao je Dean Slavnich, urednik časopisa Engine Technology International i dopredsjednik IEOTY-a.

Zaista, ovaj TwinAir motor ne samo da je uspio pokupiti nagradu za najbolji motor godine, već je također osvojio i nagradu za najbolji novi motor, najbolji motor u kategoriji ispod 1 litre obujma i najbolji 'zeleni' motor pri čemu je pokorio i potpuno električna vozila s nula emisija štetnih plinova proizvođača poput Nissana i Mitsubishija.

FIAT-u se u slavlju pridružio i njegov sunarodnjak Ferrari. Suci nisu mogli sakriti oduševljenje novim moćnim 4.5-litrenim V8 motorom s 570 KS pri 9.000 o/min, koji je talijanski proizvođač stavio u 458 Italiju, a koji postavlja nove standarde kvalitete, ne samo vezano za ostala Ferrarijeva vozila, već i za cijelo tržište super-automobila time što postiže 127 KS po litri obujma. Implementacijom HELE sustava (High Emissions Low Emissions), ovaj V8 motor može se podičiti najboljim rezultatima u klasi s 275 g/km CO2 i prosječnom potrošnjom od samo 11.8l/100km.

Predivan i moćni pogonski sklop oteo je nagrade za 'Najbolji sportski motor' i 'Najbolji motor u klasi iznad 4 litara obujma'. Prilikom dodjeljivanja nagrada, žiri je također pohvalio jedinicu iz 458 Italije za njen jedinstven zvuk.

Međutim, nisu samo talijanski proizvođači otišli kući nasmiješeni lica. BMW je oduvijek dominirao u ovakvim događajima pa ni ova godina nije bila izuzetak.

Njemački proizvođač osvojio je nagrade u četiri kategorije uključujući nagradu za najbolji motor u klasi od 3 do 4 litre obujma za svoj 4-litreni V8 iz M3 modela; zatim za najbolji motor u klasi od 2.5 do 3 litre obujma za svoj 3-litreni Twin Turbo motor koji se nalazi u velikom broju BMW-ovih modela; zatim u klasi od 1.8 do 2 litre obujma sa svojim 2-litrenim Twin Turbo dizelskim agregatom koji pogoni 123d i X1 model, te na kraju u klasi od 1.4 do 1.8 litara sa svojim 1.6-litrenim četverocilindričnim turbo motorom koji je razvijen u suradnji s PSA Peugeot Citroënom, koji je također osvojio istu nagradu.

Da spomenemo još neke, VW-ov 1.4-litreni TSI Twin-charger motor koji je osvojio nagradu za najbolji motor godine za 2009. i 2010. godinu, obranio je svoju čast u klasi od 1 do 1.4 litre obujma.

Pobjednici pojedinih kategorija:
Najbolji novi motor:

Fiat 875ccm 2 cilindra (Fiat 500 – 85HP)

Najbolji 'zeleni' motor:
Fiat 875ccm 2 cilindra (Fiat 500 – 85HP)

Najbolji sportski motor:
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia 570HP)

Najbolji motor iznad 4 litre obujma:
Ferrari 4.5-liter V8 (458 Italia 570HP)

Najbolji motor od 3-4 litre obujma:
BMW 4-liter V8 (M3 420HP)

Najbolji motor od 2,5-3 litre obujma:
BMW 3-litreni Twin Turbo (135i, 1 M Coupe, 335i, 535i, X3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4 (306HP, 340HP), 640i (320HP), 740i (326HP))

Najbolji motor od 2-2,5 litre obujma:
Audi 2.5-litreni 5 cilndara turbo (Audi TT RS, RS3 – 340HP)

Najbolji motor od 1,8-2 litre obujma:
BMW Diesel 2-litreni Twin Turbo (123d, X1 – 204HP)

Najbolji motor od 1,4-1,8 litre obujma:
BMW 1.6-litreni 4 cilindara Turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S (184HP), Mini Works, Clubman Works (211HP))

Najbolji motor od 1-1,4 litre obujma:
Volkswagen 1.4-liter TSI Twincharger (VW Polo 180HP), Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS (180HP), Touran (140, 170HP), Seat Ibiza/Cupra (150HP, 180HP), Audi A1 (185HP))

Najbolji motor ispod 1 litre obujma:
Fiat 875ccm 2 cilindra (Fiat 500 – 85HP)
 

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju