'Mentalitet mu je mafijaški'

Berlusconijev izdavač zabranio portugalskog nobelovca zbog kritike

Izdavačka kuća Einaudi, koja je u vlasništvu talijanskog premijera Silvija Berlusconija, zabranila je izdavanje najnovije knjige portugalskog nobelovca Josea Saramaga, jer se usudio kritizirati premijera, prenio je španjolski dnevnik El Pais.

Dobitnik Nobelove nagrade za književnost 1998. godine, 87-godišnji Saramago kritizirao je Berlusconija u svojoj knjizi ‘Bilježnica’, zbirci eseja i crtica objavljenih na njegovu blogu u zadnjih šest mjeseci. Talijanski izdavač neće objaviti knjigu jer zbirka sadrži i članak ‘Berlusconi & Cia’, u kojoj Saramago premijera naziva ‘delinkventom’. ‘Doista, u zemlji mafije i camorre 'čemu se uopće zamarati dokazanom činjenicom da je premijer kriminalac?’, piše Sarmago i nastavlja: ‘U zemlji u kojoj pravosuđe nikad nije uživalo velik ugled, nije ni važno što premijer uspijeva progurati zakone u vlastitu interesu, kako bi se zaštitio od bilo kojeg pokušaja da bude kažnjen za svoje malverzacije i zloporabe ovlasti’.

Pročitajte i ovo Benjamin Netanyahu Bijela kuća zabrinuta Izrael zabranjuje rad katarske medijske kuće: "Iznutra djeluje protiv Izraela" Rutilus pigus Ribari bijesni Došao u kulinarski program pa ispekao zabranjenu ribu: "Nisam znao, vjerovao sam prijatelju..."

'Mentalitet mu je mafijaški'

Talijanski dnevnik objavio je zbog toga intervju sa Saramagom koji je na izravno pitanje drži li doista Bersluconija kriminalcem, odgovorio kako je Berlusconijev mentalitet mafijaški. U posljednjem tekstu portugalski književnik iznova se osvrće na Berlusconija i parafrazirajući poznatu Ciceronovu rečenicu protiv Katiline poručuje ‘Dokle će konačno, Berlusc, zlorabiti strpljivost našu?, vrata su ti ondje, nestani’, i objašnjava da su ta vrata zatvora iza kojih bi Bersluconi imao nestati pa ‘neka bude pravde’.

Sarmago je počeo blog pisati u rujnu 2008. kao ljubavno pismo Lisabonu, a zatim su slijedila njegova razmišljanja o aktualnostima u međunarodnoj politici, pa se dotaknuo i Baracka Obame i Georgea W. Busha i francuskog predsjednika Nicolasa Sarkozyja. Izdavačka kuća Einaudi objavila je sve knjige portugalskog nobelovca u Italiji, a knjiga eseja trebala je biti njihov najnoviji doprinos.

(Hina)