Istraživanje udruge potrošača Consumer Reports National Research Center, prikupilo je podatke od 1.057 žena, objavivši ih u časopisu ShopSmart. Ustanovljeno je da prosječna Amerikanka posjeduje 19 pari cipela, unatoč tomu što redovito nosi samo četiri para, a njih 15 posto ima i više od 30 pari.
Pročitajte i ovo
Rat u Ukrajini
Rusija regrutira žene iz zatvora: Na bojišta bježe od užasnih uvjeta, a dobit će snajpere, ali i pomilovanje i plaću
Indeks zdravlja žena
U izvanrednom stanju: Njihovo zdravlje sustav kao da ne prepoznaje, a toliko mogu koristiti društvu i gospodarstvu
Istraživanje je pokazalo da su neke žene spremne riskirati lakše ozljede stopala ili zglobova, žuljeve i slične ozljede kako bi 'ugurale' nogu u primjerice elegantnu cipelu s visokom petom, tzv. "štiklu".
Njih 43 posto priznalo ih je da ih svaki par cipela bar malo 'tiska', a osam posto ih je prijavilo ozbiljne ozljede poput iščašenja zgloba ili loma kostiju.
"Žene jednostavno obožavaju kupnju novih cipela i spremne su riskirati žuljeve, pa i teže ozljede stopala samo da uguraju nogu u onaj par koji im se sviđa", rekla je urednica listaShopSmart Lisa Lee Freeman.
"Žene su u tolikoj mjeri oduševljenje kupnjom cipela da za mnoge od njih to predstavlja neku vrstu sporta. Ja, primjerice, skrivam novi par cipela od supruga kad stignem kući. Trik je u tomu da ih donesem doma bez kutije, pa on u tom trenutku ništa ne primijeti", priznala je.
Guru za cipele Meghan Cleary koja vodi tv-emisiju "Shoe Therapy" na shopping tv-kanalu HSN kaže kako ženina ljubav prema cipelama nije ništa novo, nego da postoji od davnina.
U moderno doba žene su jednostavno cipele prestale skrivati po ormarima, posebno ohrabrene i potaknute serijama poput "Seksa i grada".
"Često imam priliku razgovarati sa ženama koje imaju i po 400 pari cipela. Jedna od njih, primjerice posjeduje 300 pari crnih čizama do koljena i potpeticom iznad osam centimetara", kaže Cleary koja i sama ima 150 pari cipela.
"Novi par u ormariću poboljšava ženino raspoloženje, a i traje dulje od kutije čokoladnih bombona", smatra Cleary. "Osim toga, isprobavanje cipela dućanu zabavno je i nije tako frustrirajuće za većinu žena kao isprobavanje garderobe, pri čemu je potrebno skinuti se u kabini pred jako osvijetljenim ogledalom."