'Bijeli patuljak'

ČEKA LI I ZEMLJU OVAKVA SUDBINA? 'Zvijezda smrti' uništava sve oko sebe

'Zvijezda smrti' koju su astronomi nedavno 'uhvatili' kako uništava jedan planet, nastavlja sa svojim destruktivnim djelovanjem.

Znanstvenici pokušavaju dokučiti kako 'zvijezda smrti' doslovce 'kida' planetarne sustave jer bi se to isto moglo dogoditi i našem sunčevom sustavu za nekoliko milijuna/milijardi godina. Nedavno su uočili kako 'zvijezda smrti' uništava maleni planet veličine asteroida.

Inače, 'zvijezda smrti' je mrtva zvijezda, tzv. 'bijeli patuljak' poznata pod nazivom WD 1145-017, a udaljena je od Zemlje 570 svjetlosnih godina. Većina zvijezda, uključujući i Sunce, jednog će dana, kada prestane proizvoditi energiju, postati 'bijeli patuljci'.

'Jednog dana i naše Sunce bit će samo ogromna, crvena zvijezda koja će uništiti Merkur, Veneru i možda Zemlju prije nego što postane 'bijeli patuljak'. Promatrajući tu udaljenu 'zvijezdu smrti' možemo možda predvidjeti kakva je budućnost našeg solarnog sustava', kazao je autor studije i astronom sa Sveučilišta Warwick u Engleskoj, Boris Gänsicke.

Uništavanje planeta-stijene koji je širok 950 kilometara astronomi promatraju od listopada prošle godine. Zaključili su kako se planet previše približio 'bijelom patuljku' te da će biti potpuno uništen (vjerojatno zbog njegove topline i gravitacije) za oko milijun godina. No, nakon sam nekoliko mjeseci došli su do zaključka da se uništavanje odvija puno brže.

Nadaju se da će u budućnosti 'uhvatiti' još ponekog 'bijelog patuljka' kako bi vidjeli postoji li uzorak uništavanja planeta koji se ponavlja i otkrili pobliže što možda u budućnosti čeka i Zemlju, piše Fox News.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Život kruži oko bijelog patuljka Vanzemaljce bismo mogli pronaći u sljedećih deset godina! Slika nije dostupna Barack Vader? Amerikanci žele da Obama počne graditi 'Zvijezdu smrti' do 2016.