Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Danas gotovo svaki čovjek na Zemlji zna da je najpopularnija društvena mreža Facebook plave boje, po kojoj je i prepoznatiljva. Međutim, razlog zašto je Mark Zuckerberg odabrao baš nju će vas možda iznenaditi...


Zašto je Facebook plave boje? Prema The New Yorkeru, razlog je vrlo jednostavan: Zato što je Mark Zuckerberg daltonist za crveno-zelene nijanse. To znači da Mark najbolje precipira plavu boju, kao što je i sam jednom prilikom izjavio: 'Plava je najbogatija boja za mene, ja vidim sve nijanse plave.'

Vezani članci Muškarci i žene (Foto: brightside.me) - 14 Razlike između muškaraca i žena koje su nekima neshvatljive Slika nije dostupna Mislite da crvena razbuđuje, a plava smiruje? E, pa nije baš tako!

Zanimljivo je da postoje neka sjajna znanstvena objašnjenja kako boje zapravo podsvjesno utječu na naše odluke. Naposlijetku, vid je najjače razvijeni osjet kod većine ljudi. Čak 90 posto procjene kod odabiranja određenih proizvoda temelji se upravo na bojama.

Facebook će vašim prijateljima javljati gdje se nalazite!

Dakle, kako boje stvarno utječu na nas i kako marketing iskorištava te činjenice u praksi? Neki od najpoznatijih istraživanja pokazuju nam kako boje same po sebi u biti imaju snažan utjecaj na naše odluke.

Ponekad, samo na temelju boje i oblika možete pogoditi koji se brend ili kompanija krije iza toga. Upravo zato velike korporacije, kao što je Facebook, s razlogom stavljaju određene boje na svoj logo, imajući uvijek na umu da svaka boja predstavlja određeno emocionalno stanje u ljudskom mozgu.

Tako na primjer, žuta boja predstavlja optimizam i toplinu, crvena uzbuđenje i mladost, narančasta prijateljstvo i samopouzdanje, ljubičasta simbolizira kreativnost i mudrost, zelena upućuje na mir i zdravlje, dok siva izaziva osjećaj smirenosti.

Okršaj u zraku: Zašto i Google i Facebook žele kontrolirati nebo?

Zanimljive činjenice o korištenju boja

Koja boja izaziva kakve osjećaje nije uvjek očito. The Logo Company došla je do zanimljivih prekretnica koje se odnose na pitanje koja boja najbolje odgovara određenoj kompaniji i zašto.

Evo nekih od najboljih primjera:

crna boja - najbolja je za građevinske kompanije, naftne kompanije, financijske, modne, manufakturne, kozmetičke, marketinške, a označava kredibilitet, snagu, preciznost, profesionalnost, točnost;

zelena boja -  nju koriste medicinske kompanije, znanstvene, vladine organizacije, ekološke te turističke kompanije, a simbolizira prirodnost, mladost, obrazovanje, avanturizam, ekologiju, smirenost, prirodu...

plava boja najbolja je za medicinske, znanstvene, informatičko-tehnologijske, pravne, stomatološke kompanije, a povezuje se s kredibilitetom, čistoćom, fokusiranosti, profesionalnošću, pravdom i snagom...

Koje boje privlače žene, a koje muškarce?

Također, postoje i istraživanja koja tvrde da različite boje privlače žene a različite muškarce. Tako su stručnjaci došli do rezultata da žene najviše vole plavu, ljubičastu i zelenu dok smeđu, narančastu i sivu najslabije opažaju. Muškarcima su pak omiljene plava, zelena i crna, dok smeđu, narančastu i ljubičastu baš i ne vole.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook