Znanstvenici su otkrili neobičnu karakteristiku crva iz reda nematoda, C. elegans. Kada mu ponestane hrane za preživljavanje, taj se crv dovede u stanje u kojem uopće ne stari.

Voditelj studije crva iz reda nematoda, David R. Sherwood smatra da bi rezultati istraživanja mogli dovesti i do stvaranja medicinskog tretmana koji bi znatno usporio starenje kod ljudi, piše Futurity.

Vezani članci Veterinarski institut - Manipulacija novcem - 4 Je li ova javna ustanova mjesto znanosti ili pranja novca? "Kakve financije imamo, trebali bismo biti najjači institut u ovom dijelu svijeta" Mislav Bago - Istraživanje koronavirusa Ekskluzivno istraživanje: Podržavaju li građani odluke Stožera u borbi protiv korone i što se sve promijenilo od prvog vala

Znanstvenici koji su radili na studiji ustvrdili su da kod crva dolazi do zastoja u razvoju kada mu se uskraćuje hrana. On se i dalje kreće, ali njegove stanice ostaju u istoj razvojnoj fazi, odnosno stanju mirovanja.

Crv caenorhabditis elegans je proziran i dugačak oko jedan milimetar.

Crve su 'izgladnjivali' i po dva tjedna, a nakon što bi dobili hranu, tjelesno bi se nastavili razvijati. Osim toga, živjeli su dvostruko duže nego što je uobičajeno.

Australija: Ogromni morski svijetleći 'crv' dugačak 30 METARA! - Dnevnik.hr

Praksa organizma ovog crva možda bi se u budućnosti mogla primijeniti i na ljude.

'Moguće je i da niskokalorična dijeta na naš organizam djeluje na sličan način, time što naše stanice dovodi u svojevrsno stanje mirovanja. Stvar je u tome da se pronađe način da se ovim procesom manipulira, tako da korist u vidu usporenog starenja možemo imati bez mučnih dijeta i ograničenja ishrane', objašnjava Sherwood, izvanredni profesor biologije na Sveučilištu Duke.

Studija nema samo implikacije na starenje nego i na rak.

'Jedna od najvećih misterija raka jest kako stanice raka metastaziraju rano, a onda miruju godinama prije nego se opet 'probude'. Pretpostavljam da su putovi u crvima koji obuhvaćaju ove stanice i ponovno ih bude, u istim putovima kao i u metastazama raka kod čovjeka', zaključuje Sherwood.

Istraživači sada provode brojne genetičke studije kako bi vidjeli kako ponašanje stanica crva pretočiti na ponašanje stanica kod ljudi.