Udaljena 212 milijuna svjetlosnih godina

Astronomi slučajno otkrili svemirsku grdosiju

Sasvim slučajno, astronomi su pronašli dosad najveću spiralnu galaksiju u poznatom svemiru.

Pregledavajući podatke satelita Galaxy Evolution Explorer (Galex) s ciljem traganja za područjima pogodnim za formiranje zvijezda oko galaksije NGC 6872, astronomi su ostali šokirani nakon što su vidjeli ogromnu količinu ultraljubičastog svijetla mladih zvijezda. Indikator je to, koji predočava navedenu galaksiju kao zapravo pet puta veću od naše galaksije - Mliječne staze, prenosi BBC.

Pročitajte i ovo Slika nije dostupna Rijedak svemirski fenomen Otkrivena galaksija u čijem središtu se nalaze čak TRI crne rupe Slika nije dostupna U pravom smislu riječi Ovo će biti NAJVEĆI SELFIE u povijesti!

>> Otkriven novi tip galaksije - 'zelena grahasta galaksija'

NGC 6872 nalazi se oko 212 milijuna svjetlosnih godina udaljena od Zemlje u sazviježđu Pavo, a već otprije je bila poznata kao jedna od najvećih spiralnih galaksija u svemiru.

Pored nje nalazi se još jedna galaksija, IC 4970, koja izgleda kao da je prošla kroz spiralu NGC 6872 galaksije prije nekog vremena.

'Tražio sam najveću spiralnu galaksiju, a ovo je stiglo kao poklon', istaknuo je Rafael Eufrasio s Američkog katoličkog sveučilišta. Galex je bio ključ svega, jer njegovi instrumenti traže ultraljubičasto svijetlo, koje isijavaju novorođene zvijezde, a to je svijetlo zapravo Eufrasiju pokazalo pravu veličinu galaksije NGC 6872.

Galaksija IC 4970, koja se sudarila s NGC 6872, razasula je zvijezde posvuda nakon kontakta - 500.000 svjetlosnih godina u svim smjerovima, kaže Eufrasio.