Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Francuska naftna tvrtka Total u četvrtak je izrazila "žaljenje" zbog sudske presude da mora obeštetiti žrtve onečišćenja atlantske obale naftom što je iscurila s broda Erika 1999. godine.


Sud je u srijedu presudio da Total i troje suuoptuženih moraju isplatiti 192 milijuna eura 101 građanskoj strani u parnici, uglavnom udrugama koje su čistile obale nakon havarije broda iz kojeg se izlila nafta u tom najvećem onečišćenju na atlantskoj obali Francuske.

Vezani članci Zagađenje u Kostreni - 4 Zagađenje obale i plaža u okolici Rijeke: "Još uvijek se osjeća teži miris loživog ulja" Zagađenje u moru kod Kostrene - 3 Zagađenje u moru ispred Kostrene: Iz Termoelektrane Urinj iscurilo loživo ulje

Agencija Associated press napominje da je time prvi put neki
francuski sud izrekao presudu odgovornima za onečišćenje okoliša.

Total, kao vlasnik tereta, dužan je obeštetiti žrtve onečišćenja
zajedno s troje sukrivaca, redom talijanskih kompanija, a to su vlasnik broda, upravitelj broda i osiguravatelj.

- Imenujući Total suudgovornim za havariju, sud bi mogao dovesti do konfuzije odgovornosti i umanjiti sigurnost pomorskog prijevoza, stoji u priopćenju koje je objavila naftna tvrtka, prenosi France presse.

Branitelji Totala žalit će se na presudu koju drži "nepravedenom".

Sud je, međutim, obrazložio da je Total suodgovoran jer je odabrao 23 godine star brod registriran na Malti, koji je plovio pod osam različith imena i više vlasnika, a razbio se 12. prosinca 1999. u nemirnom moru pri čemu je iscurilo oko 12.000 tona nafte.

Onečišćenje je usmrtilo 75,000 ptica, čije su lešine prosvjednici nosili u sjedište Total u Parizu i održavali masovne prosvjede.

- Ovo je prvi put da je priznata ekološka šteta, pozdravio je sudsku odluku Allain Bougrain-Dubourg, predsjednik Lige za zaštitu ptica, jedne od skupina koja treba dobiti odštetu.

Francuski Ured za istragu nesreća utvrdio je da je Erika bio brod star i korodiran i doslovce se raspolutio u oluji 40 milja od francuske pokrajine Bretanje. Ured je zaključio da su slabo održavanje i korozija glavni uzroci havarije.

Godinu dana nakon te tragične nesreće, Europska unija dogovorila je strože mjere za kontrolu pomorskog prijevoza a plovidba je zabranjena za tankere koji nemaju dvostruku oplatu.

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju