Obavijesti Video Pretražite Navigacija
izvanredna

Ustavni sud: "Milanović ne može biti ni mandatar ni predsjednik Vlade ni ako podnese ostavku"

Stupa na snagu sporazum EU-a i SAD-a o "otvorenom nebu"

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Sporazum između Europske unije i Sjedinjenih Država o liberalizaciji transatlantskih letova, koji bi trebao dovesti do revolucije u međunarodnom zračnom prometu, stupa na snagu.

Sporazum o "otvorenom nebu", potpisan u Washingtonu 30. travnja 2007., nakon četiri godine pregovora, omogućit će europskim i američkim zrakoplovnim kompanijama da lete između bilo kojeg grada u EU i u Sjedinjenim Državama, čime će se ukloniti sadašnja ograničenja koja, primjerice, priječe njemačkom prijevozniku Lufthansi da leti u SAD iz Amsterdama ili Rima.

Pročitajte i ovo Vladimir Putin sporazum o odanosti Putinovo ministarstvo pripremilo poseban zakon za strance: Ovo nikako ne smiju napraviti Slika nije dostupna Sporazum iscurio u javnost Donosimo nacrt sporazuma o arbitraži

Pristup londonskom Heathrowu, najprometnijoj zračnoj luci u EU, bit će posve otvoren konkurenciji, čime će se okončati izrazito unosno ekskluzivno pravo na transatlantske letove odobreno prije 30 godina kompanijama British Airways, Virgin Atlantic Airways, United Airlines i American Airlines.

Američki zračni prijevoznici dobit će također pravo da lete između europskih gradova, a europske kompanije moći će letjeti iz SAD-a u europske zemlje koje nisu članice EU-a poput Švicarske.

Riječ je o dosad najambicioznijem sporazumu u sektoru zračnog prometa koji obuhvaća 60 posto svjetskog prometa, smatra Europska komisija.

Stručnjaci očekuju ekonomsku korist od više milijardi eura, milijune novih putnika i otvaranje 80.000 novih radnih mjesta u idućih pet godina. Transatlantski promet trebao bi se povećati za 50 posto, a moguća su i neka preuzimanja među europskim zrakoplovnim kompanijama.

EU i SAD trebali bi u drugoj fazi pregovora, koja bi trebala početi do 30. svibnja ove godine i završiti do kraja 2010., postići i dogovor o kupnji dionica američkih kompanija. U ovom trenutku, američki propisi zabranjuju vanjskim ulagačima da imaju više do 25 posto dionica u američkim aviokompanijama.

Hoće li se povećana konkurencija u transatlantskom zračnom prometu odraziti i na cijene zrakoplovnih karata još je, međutim, dvojbeno, pišu europski mediji. Neki stručnjaci smatraju da je tržište već i sad izrazito konkurentno, dok drugi očekuju radikalne promjene, poput prekooceanskih letova za samo deset eura.

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene