Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Slovenska vlada ovog bi tjedna, prema ranijim najavama, trebala objaviti detalje o uvođenju naljepnica-vinjeta na automobilima kao načinu paušalnog plaćanja cestarina, a glavni je cilj povećanje prihoda državne agencije za autoceste DARS, kako bi ona idućih godina mogla servisirati visoke kreditne obveze.


Kako u ponedjeljak u svom poslovnom prilogu piše ljubljanski dnevni list "Delo", sadašnji planovi tiču se promjena za naplatu cestarina automobila, dok će naplata cestarina za kamione ostati ista kao do sada dok se ne uvede planirani satelitski sustav evidentiranja prijeđenih kilometara kroz nekoliko godina.

Vezani članci Maske, ilustracija Sud u Kopru: Kažnjavanje zbog nenošenja maske nema pravnog temelja Koronavirus u Sloveniji Epidemiolozi uputili poruku građanima: Susjedi nedavno ublažili stroge mjere, već četvrti dan broj novozaraženih u porastu

"Delo" navodi da je, međutim, glavni problem upravo premala naplata cestarina za teretna vozila u tranzitu, gdje bi Sloveniji trebale biti uzor Austrija i Švicarska koje od teretnog tranzita ubiru velike prihode. S povećenjem cijena cestarina na austrijsku razinu, od 0,32 eura za kilometar, Slovenija bi uz sadašnju frekvenciju vozila mogla učetvorostručiti utržak na 364 milijuna eura, a trebala bi za cilj imati realizaciju od pola milijarde eura godišnje, piše "Delo".

List dodaje da Švicarska ima poseban dogovor s EU-om po kojemu smije naplaćivati više cestarine nego što je dopuštena praksa u EU, no da bi Slovenija na osnovi austrijskih iskustava od tranzitnog prometa trebala zarađivati 500 milijuna eura godišnje.