NASA-in rover Curiosity bilježi još jedan uspjeh!

Rover Curiosity otkrio je znakove drevnog slatkovodnog jezera za koje znanstvenici pretpostavljaju da bi moglo sadržavati mikroorganizme stare desetke milijuna godina, javlja Science.

Vezani članci Jezero Mead VIDEO Povijesna suša otkriva jezive tajne jezera: "Ovo je tek početak" Slika nije dostupna Curiosity u prosincu objavljuje 'otkriće za udžbenike povijesti'

Već dugo se zna da je prije 3,5 milijardi godina u blizini Marsova ekvatora postojao izvor vode. On nije bio ni slan ni kiseo, a sadržavao je hranjive tvari. Ukratko, bio je savršeno mjesto za nastanak mikroba. Presušio je nakon nekoliko tisuća godina a stručnjaci smatraju da su, ukoliko su postojali, mikrobi tada odselili u podzemlje.

>>Curiosity pronašao vodu na Marsu, ali i otrov

Nažalost, sofisticirani alati koje posjeduje nisu dostatni da bi Curiosity mogao tragati za fosiliziranim ostacima mikroba.

Ipak, riječ je o još jednom uspjehu NASA-ina rovera koji je nedugo nakon dolaska na Crveni planet otkrio tragove drevnog presušenog potoka čijom su analizom znanstvenici prvi puta spoznali da voda koja je nekada tekla Marsom nije bila isključivo kisela, već da je imala i neutralni pH. (Agencija VLM)