Tvrtka A1 Mobile u sklopu javno-privatnog partnerstva proširila je dionicu autoceste A1 između Bremena i Hamburga te se brine o njezinu održavanju, a zauzvrat je desetljećima trebala naplaćivati cestarine za teretna vozila.
Pročitajte i ovo
vratila je policija
Djevojčica (4) pobjegla od kuće usred noći: Svi su ostali šokirani kad su otkrili gdje je bila
Pet ljudi ubijeno
Novi detalji o napadaču i žrtvama na božićnom sajmu: Otkriveno kako je uspio zaobići barikade
No, zbog financijske krize krajem prošlog desetljeća prihodi su bili mnogo manji od očekivanih. Od toga se A1 Mobile do danas nije oporavio pa se nalazi na rubu stečaja, zbog čega je podnio tužbu protiv SR Njemačke.
Po tvrdnjama konzorcija A1 Mobile, kako prenose njemački mediji, dosad je u tri pokušaja medijacije odlučeno da je država odgovorna za teško financijsko stanje A1 jer je nakon financijske krize trebala promijeniti ugovore, kako bi gubici bili pravednije raspoređeni između države, tj. ministarstva prometa i privatnog konzorcija. Ministarstvo prometa, međutim, odbilo je naknadu štete tvrdeći da se radi o "poduzetničkom riziku".
Prema pisanju dnevnika Sueddeutsche Zeitung, država bi mogla biti natjerana na isplatu odštete u visini od 787 milijuna eura, što je preko sto milijuna više od dosad predviđenog.
Socijaldemokratska stranka Njemačke i stranke parlamentarne oporbe Ljevica i Zeleni optužuju ministra Dobrindta, političara iz manje stranke demokršćanske unije CDU/CSU, da iza sebe ostavlja "hrpu krhotina".
Dobrindtu se predbacuje da je njegovo ministarstvo bilo povezano s brojnim skandalima, od problema s lažiranjem vrijednosti ispušnih plinova, preko svađa s EU-partnerima oko cestarina za osobna vozila, do najnovijeg skandala oko neuspjelog projekta uključivanja privatnih partnera u gospodarenje mrežom njemačkih autocesta. (Hina)