Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Predstavnici njemačke vlade i njemačke automobilske industrije oštro su napali planove Europske komisije o oporezivanju vozila na osnovi ispuštenih količina ugljičnog dioksida predbacujući Bruxellesu direktan napad na njemačku automobilsku industriju.


"Mislim da se tu radi o industrijskoj politici na uštrb njemačke automobilske industrije a ne o politici zaštite okoliša i mi moramo reći da time nismo zadovoljni", rekla je njemačka kancelarka Angela Merkel.

Vezani članci Slika nije dostupna MZOPUIG: SDP-ove kaznene prijave su politikantstvo Slika nije dostupna Japan promiče solarnu energiju u kućanstvima

"To je uništavajući pohod na njemačku automobilsku industriju a najavljeni drastični porezi na veće automobile ugrožavaju tisuće radnih mjesta u njemačkoj automobilskoj industriji", izjavio je njemački ministar gospodarstva Michael Glos (Kršćansko- socijalna unija- CSU) u razgovoru za dnevnik "Bild". On je najavio "žestoku borbu" protiv planova iz Bruxellesa.

Europsku komisiju kritizirao je i njemački ministar zaštite okoliša Sigmar Gabriel (Socijaldemokratska stranka Njemačke- SPD).

"Ovo nema veze sa zaštitom okoliša nego se radi o konkurencijskom ratu na štetu njemačke a u korist francuske i talijanske automobilske industrije", rekao je Gabriel.

On je u razgovoru za javnu TV postaju ZDF objasnio da je njemačka automobilska industrija, koja uglavnom proizvodi automobile srednje i više klase s jačim motorima pa prema tome i većom količinom proizvedenog ugljičnog dioksida, jača pogođena nego talijanski i francuski proizvođači koji uglavnom proizvode male automobile.

"Novo pravilo bi se ticalo uglavnom njemačkih proizvođača dok se za ostale ne bi promijenilo ništa", smatra Gabriel.

Od novih pravila, koja bi po želji europskog povjerenika za okoliš Stavrosa Dimasa trebala stupiti na snagu 2012., posebice bi bili pogođeni oni proizvođači koji u svojoj proizvodnji nemaju manjih vozila a to u principu vrijedi za većinu njemačkih automobilskih koncerna poput Daimlera, BMW-a i Porschea.

Plan predviđa drastično oporezivanje novih automobila koji u
atmosferu ispuštaju više od 120 grama ugljičnog dioksida po prijeđenom kilometru.

Protiv najavljenih mjera okrenuo se i europski povjerenik za
industriju Gunether Verheugen koji je demonstrativno odbio
prisustvovati Dimasovoj konferenciji za novinare.

Predsjednik Udruge njemačke automobilske industrije (VDA) Matthias Wissmann ukazao je na to da Europska komisija ne uvažava brojna poboljšanja koja je njemačka automobilska industrije uvela u borbi za zaštitu okoliša nego se slijepo drži samo jednog kriterija a to je količina CO2.

Predstavnici stranke Zelenih istodobno su žestoko kritizirali
Angelu Merkel zbog zaštite automobilske industrije na uštrb okoliša.

"Ovo je vrlo sramotna predstava jedne kancelarke koja sama sebe naziva kancelarkom zaštite okoliša", rekla je predsjednica zastupničkog kluba Zelenih u Bundestagu Renate Kuenast.

Ona Angeli Merkel predbacuje da se slika na Sjevernom polu kao zaštitnica glečera dok istodobno čini sve kako njemačkom automobilskom lobiju ne bi "pala dlaka s glave".