Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Kriza u tradicionalnim američkim medijima sve se više produbljuje pa su zbog pada prodaje oglasnog prostora prošle godine mnogi bili prisiljeni 'rezati' troškove', navodi se u izvještaju najveće medijske istraživačke grupacije.


U izvještaju Projekta Izvrsnost u novinarstvu Istraživačkog centra Pew navodi se da su prošlogodišnji gubici tradicionalnih medija bili 'toliko teški' da se ne mogu pokriti ni najnovijim inovacijama u izvještavanju i novinarstvu općenito.

Vezani članci Slika nije dostupna Kriza prijeti gašenjem dnevnih novina Slika nije dostupna Internet mijenja novinarstvo, ali manje nego što se mislilo

'Prošla godina je bila značajnije teža od 2008., a prognoze za ovu godinu su još crnje, unatoč sporom oporavku gospodarstva', rekao je direktor Pew-a Tom Rosenstiel. 'I dok se puno raspravlja o alternativnim načinima financiranja, još uvijek ne vidimo nikakav konkretni napredak'.

Prema izvještaju naslovljenom 'Stanje novinskih medija 2010.', prihodi od oglašavanja u novinama prošle su godine pali za 26%, dok su prihodi lokalnih televizija pali za 22, a prihodi kablovskih mreža za 8%.

Kriza je teško pogodila i neke od najvećih američkih dnevnika, pa su tako i New York Times i Boston Globe bili među vodećima po smanjivanju radnih mjesta i smanjivanju troškova.

U izvještaju se navodi da su dnevni listovi u 2009. bili prisiljeni srezati troškove za izvještavanje i uređivanje za 1,6 milijardi dolara. I TV mreže su od vrhunaca gledanosti tijekom 1980-ih izgubile stotine milijuna gledatelja.

Treću godinu uzastopno jedini porast bilježi izvještavanje na kablovskim mrežama, a i to se najvećim dijelom odnosi samo na jednu mrežu – Fox.

U neprestano rastućem području interneta, 'potrošači' online vijesti mahom kažu da imaju barem jednu 'omiljenu' stranicu, ali ih istovremeno čak 79% kaže da nikad ili izuzetno rijetko klikne na neki online oglas.

Tradicionalni mediji se do šire publike još uvijek pokušavaju probiti preko blogova pa ne iznenađuje podatak da dnevne novine i TV-mreže proizvode 80% sadržaja koji se 'linka' u blogovoima.

>> Internet popularniji od novina

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju