Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Demis Hassabis skroman je čovjek skrušenog izraza lica, no smrtno je ozbiljan kada kaže da je njegova misija 'otkriti srž inteligencije a onda je iskoristiti za rješavanje svega ostalog'.


Ovaj 39- godišnji bivši prvak u šahu i dijete imigranata te kreator video igrica na korak je do stvaranja softvera koji je toliko moćan da će vjerojatno nadmaši ljudsku inteligenciju. Demis Hassabis već dugo istražuje umjetnu inteligenciju, a zbog dostignuća koja je postigao u svijetu programiranja nazivaju ga genijem umjetne inteligencije.

Njegova inspiracija je ljudski mozak. Ono što želi napraviti je stroj koji će imati sposobnost učenja. Zamišljen je kao set algoritama koji mogu učiti na isti način na koji to mogu i biološki sustavi, odnosno čovjek. Na razvoju takvog sustava trenutno radi sa svojim timom.
U njegovoj viziji budućnosti, umjetna inteligencija (AGI) trebala bi s ljudima sudjelovati u rješavanju problema.

'Karcinom, klimatske promjene, energija, makroekonomija, financije - sve te stvari koje želimo riješiti postaju jako kompleksne. Postoji mnogo problema i informacija da i najpametnijim osobama postaje preteško njihovo rješavanje. Ono što bi AGI trebao raditi je pretvaranje nepovezane informacije u primjenjivo znanje. Radimo na višestruko primjenjivom rješenju za svaki problem', rekao je Hassabis.

Koliko je umjetna inteligencija napredovala možda najbolje pokazuje primjer softvera koji je osmislio upravo Hassabis, a koji je uspio nemoguće. Riječ je o kineskoj igri 'goe' koja se igra već 2500 godina. Igra se na ploči, a kako kažu oni koji koju ovu igru dobro poznaju, postoji gotovo neograničen broj poteza, ali ne postoji taktika već je sve stvar osjećaja.

Upravo to je i razlog zbog kojeg dugo nije bilo moguće osmisliti softver koji bi mogao pobijediti čovjeka, ali i to se dogodilo. AlphaGo, program koji je napravio Hassabis, uspio je poraziti trostrukog prvaka u ovoj igri Fana Huia, a Hassabis kaže da je tajna ovog softvera u tome što je sposoban učiti, baš poput ljudi.

'Taj softver je više nego što je itko ikada mogao zamisliti. Najvažniji njegov aspekt je to što se on ne služi unaprijed osmišljenim šablonama, već je programiran tako da može učito', pojasnio je Hassabis.

Njegov uspjeh i ne čudi previše ako se uzme da je informatički genijalac s osam godina osmišljavao video igrice. Prvi je programer koji je uspio objediniti umjetnu inteligenciju i video igrice stvorivši 'Theme Park'. Tada je imao samo 17 godina. Sa 20, dok je studirao na Cambridgeu, osnovao je i svoju prvu tvrtku za kreiranje video igara.

Svoj talent uspio je unovčiti kada se Google zainteresirao za njegovu tvrtku 'DeepMind' koju je osnovao 2011. godine. Google mu je za nju platio 625 milijuna dolara. 'DeepMind' Demis Hassabis naziva i 'Apollom za 21. stoljeće' zbog ambicija koje želi i vjeruje da i može ostvariti, piše Guardian.
 

Vezani članci Pogled na ulice - 24 Google View pun je bizarnih prizora, nevjerojatno koliko su često kamere u pravo vrijeme na pravom mjestu Škola budućnosti u kojoj će učenici pronaći rješenja u obliku chatbota za neke od UN-ovih ciljeva održivosti. Škola budućnosti: Od osnovne ih se škole priprema da postanu inženjeri umjetne inteligencije i pomažu održivosti
Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju