Niste sigurni što spakirati za odmor u Japanu? Ako letite s Japan Airlinesom, odgovor bi mogao biti - ništa.
Japanski nacionalni prijevoznik započeo je jednogodišnje testiranje usluge koja putnicima omogućava rezervaciju kompleta odjeće koji bi ih čekao u hotelu po dolasku. Na kraju korisnik odjeću vraća, ona se pere i vraća u sustav kako bi se ponovo koristila.
Pročitajte i ovo
10.000 nestalih u Libiji
VIDEO/FOTO "Tijela leže posvuda, tisuće ljudi su mrtve. Ovo je grad duhova": Apokalipsa nakon pucanja brana
Pod nazivom "Bilo koja odjeća, bilo gdje" usluga će biti dostupna do kraja kolovoza 2024., a Japan Airlines kaže da tako bi mogao smanjiti emisije ugljika jer avioni prevoze manje težine.
Procjenjuju da je oko 10 kilograma ušteđenih u prtljazi jednako oko 7,5 kilograma ušteđenih u emisijama plinova, što je jednako korištenju sušila za kosu 10 minuta dnevno tijekom 78 dana, piše CNN.
Pročitajte i ovo
Nižu se propusti
Ispovijest zaposlenika zagrebačkog vrtića: "Dijete je dvaput slomilo nogu, a pokušali su sve zataškati". Otkriveni i novi problemi
"Volim putovati i bio sam u mnogim zemljama, ali uvijek sam se grozio vući prtljagu ili prati rublje u inozemstvu", kaže Miho Moriya, idejna začetnica i voditeljica usluge za Sumitomo, japansku tvrtku koja se bavi rezervacijama, isporukama i pranjem odjeće.
"Kada putujem, tri najvažnije stvari su mi smještaj, hrana i odjeća. Kada putujemo u inozemstvo, postoje hoteli i restorani koji nude smještaj i hranu na licu mjesta, ali ne i odjeću. Zašto moramo nositi odjeću od kuće?", dodala je.
Pročitajte i ovo
Cirkus u Domu
Pernar izazvao incident, opet upao Tomaševiću na konferenciju: "Koliko apartmana imate, koliko puta ste išli Bandiću?"
Moriya je ideju za uslugu predstavila kroz interni natječaj svoje tvrtke. Nakon što je odobrena, odgođena je zbog pandemije, a bilo je potrebno i mnogo pokušaja da tvrtka pronađe zrakoplovnu kompaniju koja je spremna podržati ideju.
Pročitajte i ovo
nakon poplava
Strava u gradu: Više od 70 opasnih grabežljivaca pobjeglo s farme! "Ne približavajte se vodi"
Usluga funkcionira tako da se korisnici usluge prijavljuju na web portalu i biraju između nekoliko opcija - ženska ili muška odjeća, godišnje doba, stil, konfekcijski broj gornjih i donjih dijelova, datume preuzimanja i povrata. Njihov odabir čeka ih u hotelu, po cijenama koje se kreću između 30 i 50 eura za cijelo razdoblje najma.
Japan Airlines
(Foto:
Afp)
Svi su odjevni predmeti ili rabljeni ili potječu iz prekomjernih zaliha tvrtke. Usluga radi od početka srpnja, a Moriya kaže da je reakcija izrazito pozitivna.
"Imamo zahtjeve iz cijelog svijeta i ukupno preko 115 zemalja, iako se ne reklamiramo", kaže i dodaje da su SAD i Australija zemlje s najvećim brojem korisnika.
Pravi učinak ispitivanja otkrit će se tek na kraju, nakon što Japan Airlines zbroji uštede težine i izračuna točno smanjenje emisija.
Pročitajte i ovo
Ozlijeđen kolega
Nosorog ubio djelatnicu zoološkog vrta: Jutarnje hranjenje završilo kobno
"Moramo vidjeti konačne rezultate prije nego što možemo reći je li ova usluga održiva ili ne", kaže Moriya, dodajući da će izračuni uzeti u obzir emisije proizvedene isporukama odjeće i pranjem.