Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Neformalni vođa zajednice mudžahedina u Bosni i Hercegovini Abu Hamza ispričao se muslimanima u toj zemlji zbog prijašnjih izjava kojima ih je opisao kao sljedbenike 'komunističkog islama' koji su nametnuli 'Tito i UDBA'.



'Tražim halal (oprost) od Islamske zajednice, bosanske uleme (svećenstva) i svakog bosanskog muslimana koji je moju izjavu razumio kao uvredu i omalovažavanje', stoji u pisanoj izjavi Sirijca poznatog po nadimku Abu Hamza koja je ovog vikenda dostavljena lokalnim medijima.

Vezani članci Koronavirus u Sarajevu Novi crni rekord unatoč strogim mjerama: Susjedi bilježe najveći broj zaraženih od izbijanja epidemije Konferencija za medije Nacionalnog stožera - 1 Majka 12-godišnjakinje koja je preminula: ''Rečeno nam je da nema sumnje da je bilo što drugo prisutno''

Izjava je uslijedila nakon Abu Hamzina susreta s poglavarom
Islamske zajednice u BiH Mustafom Cerićem.

Abu Hamzin komentar tog razgovora bio je kako potpuno podupire nastojanja IZ-a za očuvanje jedinstva bošnjačko-muslimanskog korpusa te da osuđuje svaku neprimjerenu aktivnost i fizičke obračune među muslimanima.

Ovo je ujedno predstavljalo izravni odgovor na rezoluciju što ju je prošlog tjedna usvojio Rijaset (poglavarstvo) IZ u BiH osuđujući pojave nametanja agresivnog islama i upozoravajući kako neće tolerirati pokušaji ugrožavanja stoljetne tradicije prakticiranja islama koje se pridržavaju muslimani u BiH.

Rezolucija izrijekom nije spomenula nijedno ime ili skupinu, no javnost u BiH odmah je priznala kako je rječ o upozorenju
sljedbenicima tzv. vehabizma, pokreta nastalog u Saudijskoj Arabiji u 18. stoljeću koji se u BiH počeo širiti tijekom rata dolaskom mudžahedina.

Zagovornici teza o potrebi vraćanja izvornom islamu kakav se
prakticirao u davnoj prošlosti doveli su u pitanje većinu običaja bosanskih muslimana, od odjeće preko načina molitve pa do osporavanja autoriteta IZ-a i njezinih imama, a pri nametanju svojih teza nisu se ustezali ni od primjene sile.

Konkretan povod za reagiranje Rijaseta IZ bili su fizički sukobi među muslimanima Sandžaka koje su isprovocirale vehabije.

Reis Cerić izjavio je kako opasnosti od takvog nečega u BiH zasad nema, a rezoluciju Rijaseta opisao je kao pravodobno i dobronamjerno upozorenje onima koji neće ili ne žele shvatiti potrebe muslimana u BiH.

Dio medija u BiH kao i istaknutih muslimanskih intelektualaca drži međutim kako je za ovakva upozorenja prekasno, jer je vehabijski pokret u BiH puno jači nego što se ovim želi predstaviti.

Tjednik 'Dani' postavlja pitanje zašto Cerić i Rijaset nisu
reagirali kada je vehabija Muamer Topalović motiviran vjerskom mržnjom na Badnju večer 2002. godine kod Konjica pobio gotovo cijelu hrvatsku obitelj Anđelić.

Reakcije nije bilo ni kada je 23-godišnji mladić Vedad Hafizović, također sljedbenik vehabija, početkom ove godine u Sarajevu zaklao rođenu majku jer je odbila klanjati jutarnju molitvu na način na koji on to čini.

'Ranije je trebalo reagirati i u osnovi rješiti problem', izjavio je
dr. Jusuf Ramić, profesor Fakulteta islamskih znanosti u
Sarajevu upozoravajući kako su vehabije uzele maha te
da uz otvoreno istupanje ponekad i napadaju vjernike koji se ponašaju drukčije od njih.

Da će vehabizam u BiH biti još jači i agresivniji drži još jedan
ugledni profesor FIN-a dr. Adnan Silajdžić. Bez oklijevanja
kvalificirajući vehabizam kao retrogradni pokret koji se nije u stanju suočiti s izazovima modernoga islama, Silajdžić u 'Oslobođenju' upozorava kako je ta skupina ljudi u BiH već 'razdvojila roditelje i djecu, duhovnog poglavara i imame, profesore i studente, džemate, mahale i kvartove'.

'Ocjene da naši muslimani žive krivovjerni islam je drska, bezobrazna i krajnje iritantna', kaže Silajdžić no također upozora kako je dio krivnje za nastalo stanje i u IZ koja posebice mladima nije u stanju ponuditi odgovore na brojna pitanja suvremenog života.

Ne uspije li IZ reformirati svoje obrazovne institucije, vehabizam će dobiti na zamahu i postat će još snažniji i agresivniji, zaključio je Silajdžić.