Preuzetim kreditima od strane države prema banci Credit Suisse, javni dug će se povećati za 1 milijardu 837 milijuna kuna. Dakle, zbog prebacivanja kreditnih obveza brodogradilišta u državni dug svaki je građanin od danas zadužen za 400 kuna više.
Pročitajte i ovo
Dio radnika bez plaće
Vrdoljak uvjeren u uspjeh privatizacije škverova, u 3. maju zabrinuti
'Razumijem očaj radnika, ali...'
Čačić: Završena je priča o brodogradnji, 'krava muzara' više ne plaća
Kako je ministar financija Slavko Linić objasnio Vlada je sa spomenutom bankom ishodila znatno povoljnije uvjete o vraćanju duga od onih uvjeta koje su potpisala spomenuta brodogradlilšta. 'Uvjeti su dvije godine počeka i četverogodišnja otplata. Postigli smo povoljnije uvjete jer je izbačena jednokratna naknada od 1,7 posto po kreditu, a sama kamata je skoro 1 posto povoljnija nego što su imala brodogradilišta', rekao je Linić.
Da riječko brodogradilište 3. maj ima nekoliko ozbiljnih domaćih i stranih ponuđača, izjavili su prvi potpredsjednik Vlade i ministar gospodarstva Radimir Čačić i ministar financija Slavko Linić nakon današnje sjednice Vlade, ističući da će Vlada pokušati naći nove kupce prema postojećem natječaju. 'Imamo nekoliko vrlo ozbiljnih ponuđača, i domaćih i stranih, a njihova ćemo imena objaviti čim budemo spremni', kazao je novinarima Čačić.
Što se tiče jučerašnjeg sastanka u Bruxellesu, na kojem je bila njegova zamjenica Tamara Obradović Mazal, Čačić je rekao da Vlada nije dobila nikakvo upozorenje, već je stajalište Europske komisije da je Vlada 'vrlo odgovorno pristupila razriješenju problema' s restrukturiranjem brodogradilišta.
Ministar financija Slavko Linić smatra kako pronalaženje novih kupaca nije 'nemoguća misija'. Vlada je odredila rok od 90 dana, što znači da smo razmotrili sve mogućnosti i da su potrebni dodatni razgovori i pripreme, dodao je Linić.
Saniranje brodogradnje i dalje će predstavljati ogroman teret za državni proračun, kaže Linić, jer plan restrukturiranja s novim vlasnikom znači i dodatne novce za sva brodogradilišta. 'Brodogradilišta su postala 'teška rana' u 20 godina samostalne Hrvatske, koja se mora podmiriti iz proračuna. To ne znači da treba staviti ključ u bravu nego treba završiti proces restrukturiranja, a to znači bitku za radna mjesta i odgovornost prema radnicima koji neće zadržati posao, kao i bitku za modernizaciju brodograđevne industrije', rekao je Linić.
Podjetimo, Vlada si je dala 90 dana da odluči što će u konačnici biti s 3. majem. Sadašnja situacija onemogućava daljnje ugovaranje novih brodova, što je ključno za opstanak brodogradilišta, upozorio je nedavno Sindikat metalaca. Vladu će, kažu, izvijestiti kako 3. maj ne može čekati 90 dana na rješenje situacije, a ogluše li se na njihove apele, nije isključen ni štrajk.
Vlada je prije nekoliko dana odlučila da Brodosplit preuzima DIV grupa iz Samobora. Taj proces privatizacije za Vladu znači isplatu otpremnina, pokrivanje gubitaka, dok se DIV obvezuje za ulaganje u škver u iznosu većem od dvije milijarde kuna.
Pratite najnovije vijesti bilo kada, bilo gdje. Pratite nas na Facebooku i Twitteru. Pratite DNEVNIK.hr putem iPhonea i ANDROID mobilnih uređaja.