U Hrvatskoj je zakonski obvezna uporaba zimske opreme od 15. studenog do 15. travnja, u što naravno spadaju i zimske gume pa se mnogi u ovom prethodnom razdolju odlučuju i na kupnju zimskih pneumatika za svoje limene ljubimce.
OPASNA SITUACIJA
Užas na istoku Hrvatske: Majka uključila dva uređaja istovremeno, djeca završila u bolnici!
VELIKA RADOST
Beba koja je promijenila statistiku: Rodilište slavi poseban trenutak
putovanje u Hrvatskoj
Beograđanku šokirao potez žene u Zagrebu, evo što se dogodilo na kolodvoru: "Ni na kraj pameti mi nije bilo da će to napraviti"
Stoga je dobro baciti pogled na test zimskih guma koji je HAK proveo u organizaciji sa svojim partnerima kako biste imali uvid u kvalitetu i karakteristike tih važnih segmenata auto opreme.
Testiran je rekordan 31 model, a izabrana dimenzija bila je jedna od tržišno trenutačno najpopularnijih – 225/40 R18, zato što se ovakvi pneumatici montiraju na vozila kao što su Audi A3, BMW serije 1, 2 i 3, Hyundai i30, KIA Ceed, Mercedes A i B klase, Peugeot 308, Renault Megane, Škoda Octavia, Toyota Yaris i Corolla te VW Golf, koji je i ovom prigodom poslužio kao testni model.
Modeli se mogu promatrati i kroz tri cjenovne kategorije, pa je tako u "premium" klasi 6 pneumatika, u "ekonomskoj" klasi njih 11, a u "budget" klasi čak 14.
Ukupni rezultati su zabrinjavajući, pogotovo kad se pogleda ona važnija kategorija – sigurnost vožnje (držanje uz podlogu, vožnja na limitu, zaustavni put, akvaplaning…), gdje se više od trećine proizvoda (11/31 ili 35%) pokazalo lošim! Osim što se ne preporučuju, još je važnije naglasiti da oni predstavljaju i ozbiljan sigurnosni rizik. Očekivano, svih 11 modela pripadaju klasi "budget" proizvoda. Obraz skupine najjeftinijih pneumatika donekle su spasila dva modela koja se preporučuju (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se posljednji među njima Point S Winter S samo djelomično preporučuje.
Test zimskih guma
Foto:
ADAC
Iz "ekonomske" klase se osam modela zimskih guma na području sigurnosti vožnje pokazalo preporučljivima, a tri tek djelomično preporučljivima (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter).
Zanimljivo, u "premium" klasi samo su četiri proizvođača opravdala očekivanja, dok su Hankook Winter i*cept evo3 W330 i Continental WinterContact TS 870 P ostali za nijansu ispod ciljane razine.
Međutim, dodamo li kategoriji sigurnosti u vožnji i kategoriju utjecaja na okolinu (predviđena kilometraža, abrazivnost, potrošnja goriva, težina…), čime će ovaj test biti zaokružen, dobit ćemo ipak povoljniju generalnu sliku.
Ona pokazuje da su najpoznatiji brendovi ujedno i najkvalitetniji, jer se na vrhu tablice izdvojilo svih šest "premium" modela: Goodyear UltraGrip Performance 3 (2.0), Michelin Pilot Alpin 5 (2.1), Bridgestone Blizzak 6 (2.2), Dunlop Winter Sport 5 (2.4), Hankook Winter i*cept evo3 W330 (2.4) i Continental WinterContact TS 870 P (2.5). To je ujedno i jedinih šest proizvoda koji se smatraju vrlo preporučljivima.
Goodyear UltraGrip Performance 3
Foto:
Goodyear
Michelin Pilot Alpin 5
Foto:
Michelin
Bridgestone Blizzak 6
Foto:
Bridgestone
Među deset preporučljivih nalazi se osam "ekonomskih" (Kleber Krisalp HP3, Nokian Tyres WR Snowproof P, Ceat WinterDrive, Uniroyal WinterExpert, Fulda Kristall Control HP 2, Semperit Speed-Grip 5, GT Radial WinterPro 2 Sport i Giti GitiWinter W2) te dva "budget" modela (Momo W-20 North Pole i Matador MP93 Nordicca), dok se među četiri djelomično preporučljiva nalaze tri preostala "ekonomska" modela (Firestone Winterhawk 4, Maxxis Premitra Snow WP6 i Apollo Aspire XP Winter) te jedan "budget" (Point S Winter S).
Na začelju se nalazi 11 preostalih "budget" proizvoda manje poznatih imena koji se ne preporučuju (Radar Dimax Winter, Nankang Winter Activa 4, Landsail Winter Lander, Petlas Snowmaster 2 Sport, Imperial Snowdragon UHP, Tomket Snowroad Pro 3, Star Performer Stratos UHP, Goodride SW608, Evergreen EW66, CST Medallion Winter WCP1 i Syron Everest 2).
Također, razlika između najkvalitetnijih i najnekvalitetnijih zimskih guma zorno je uočljiva na sljedećim dvama spojenim testovima. Prvi test bilježio je dužinu zaustavnog puta od brzine 80 km/h do potpunog zaustavljanja, gdje je modelu Goodyear UltraGrip Performance 3 trebalo samo 31,7 metara, a modelu Syron Everest 2 čak 47,1 metar.
Test zimskih guma
Foto:
ADAC
Test u nastavku bilježio je brzinu kojom se testno vozilo kretalo u trenutku dok se s modelom Goodyear UltraGrip Performance 3 potpuno zaustavilo, te se u tom trenutku testni VW Golf s modelom Syron Everest 2 kretao brzinom od čak 45,7 km/h. I jedan i drugi podatak su porazni i apsolutno neprihvatljivi.
Šira slika ovoga testa će pokazati da "premium" modeli nisu u svim testnim kategorijama i najbolji. U vrhu pojedinih kategorija naći će se i poneki "ekonomski" ili "budget" model, no generalno su se ipak boljima pokazali oni skuplji modeli.