Krajevi koji su prometno loše povezani mogli bi postati još nedostupniji. Najugroženija područja, dođe li do ukidanja autobusnih linija, postat će Ličko-senjska, Primorsko-goranska, Bjelovarsko-bilogorska, Virovitičko-podravska, Požeško-slavonska županija te otoci.

Galerija


Anu Mihalić svaki dan do škole udaljene devet kilometara vozi autobus. Međutim, njezinoj liniji sada prijeti gašenje.

Vezani članci Domagoj Mikić i Franjo Grgurić - 4 Autobusni prijevoznici na koljenima: "Povećanje cijene karata nama ništa ne znači. Kome da naplatimo kada nema putnika?'' Domagoj Mikić i Ivan Noršić - 1 Kako će po novome izgledati međugradski autobusni prijevoz? "Ovi koji donose mjere misle da smo mi mađioničari"

"Nažalost, neću nikako moći u školu. Morali bi me moji voziti svaki dan, a to je za njih naporno", rekla je.

Naporno je jer Anina majka već svaki dan u školu i iz škole vozi sina s posebnim potrebama.

"Njezina nastava počinje 13:45, a on nekad u 11 izađe, nekad u 12. Što će ona jadna raditi po dva sata? Sjediti u čekaonici u školi? Ne znam, baš ružno", rekla je Dijana Mihalić.

Ni drugi učenici ne znaju kako će u školu ako dođe do ukidanja autobusnih linija.

"Bio bi problem da idem pješke. Biciklom ljeti bih još mogao izdržati, ali zimi ne", rekao je Matija, koji živi 15 kilometara od škole.

"Neću se ni školovati zato što se drugačije ne može ići ovamo", rekao je Dražen, kojemu do škole treba 25 kilometara.

Prijevoznici godinama održavaju nerentabilne linije

Osim učenika, u problemima su i prijevoznici jer su ugovori između županija i prijevoznika trebali biti sklopljeni 30. studenog prošle godine.

"Konkretne stvari nisu još riješene. Prijevoznici su u teškim situacijama. Godinama održavaju nerentabilne linije, ostvaruju velike gubitke, sve je teže. Nadam se da ćemo vrlo brzo to imati riješeno", rekao je Hrvoje Meštrović, predsjednik Udruge autobusnih javno linijskih prijevoznika.

Brzom rješenju nadaju se i iz Hrvatske udruge poslodavaca, iz koje su već jesenas upozoravali na ovaj problem.

"Ostalo je još jako puno nepoznanica. Nisu određeni izvori financiranja i te linije i dalje su upitne", rekla je Ana Falak, direktorica Udruge prometa Hrvatske udruge poslodavaca.

Zbog ekonomski neodrživih linija prijevoznici će rješenje o sklapanju ugovora čekati još kratko – do kraja siječnja.

"Ako se ovo ne riješi uskoro, a već je stvarno pitanje dana, doći će do zatvaranja linija po cijeloj Republici Hrvatskoj", rekao je Meštrović.

Scenarij zatvaranja autobusnih linija ne žele ni županije. U Primorsko-goranskoj županiji tvrde da je mnogo nepoznanica u vezi s novim pravilnikom.

"Na koji način i po kojim kriterijima odrediti udio županija? To je ono što nama ovog trenutka nedostaje i nemamo jasnu uputu niti u pravilniku koji je donesen niti dodatne upute Ministarstva prometa", rekla je Nada Milošević, pročelnica Upravnog odjela za pomorsko dobro, promet i veze Primorsko-goranske županije.

Dodatne upute dobit će uskoro. Iz Ministarstva ističu da je planiran sastanak s predstavnicima Hrvatske zajednice županija kako bi se razjasnile eventualne nejasnoće vezane za provođenje samog Pravilnika.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr