Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Mladi za volanom

VIDEO U čemu je problem, u nelogičnom zakonu ili neiskustvu novih vozača?

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Mladići koji su nastradali u stravičnoj prometnoj nesreći u Dubrovniku još uvijek se oporavljaju. Oni su samo dio porazne istine o stanju na hrvatskim prometnicama.

Devet je osoba poginulo u samo tri dana. Uglavnom je riječ o mladim i neiskusnim vozačima. Država je dosad desetak puta mijenjala zakone. Na papiru sve super izgleda poštuju se standardi u praksi se ništa ne mijenja.

Pročitajte i ovo Prijedlozi o vozačkim dozvolama - 1 Stručnjaci skeptični Sa 17 godina za volan kamiona i autobusa: Prijedlog zakona Europske unije budi zabrinutost Sanja Đerke Ferenčak, vlasnica autoškole Priprema se novi zakon Mogu li mladi voziti grdosije? Stručnjakinja za Dnevnik Nove TV poručila: "Iskustvo je najbitnije, no primorani smo na to"

Nema akcije koja nije bila usmjerena na edukacije, procjena je bila da će se najviše napraviti uredbom da se mladim vozačima do 24 godine zabrani upravljanje jačim automobilima no nesreće se događaju bez obzira na to.

'U Dubrovniku se čuje jauk i plač na dan kada bi se svi trebali radovati'

MUP ima statistike, one se mogu različito tumačiti, stručnjaci uporno ponavljaju svoje, no činjenica je da se ništa ne mijenja. Prometnice su loše, policije nema dovoljno ni da pokrije najopasnija mjesta, čak ni one crne točke na kojima se godinama događaju nesreće.

Ne treba zaboraviti ni ulogu pravosuđa jer je bilo nekoliko čudnih presuda s iznimno blagim kaznama za počinitelje najtežih kaznenih djela. Država je lani naplatila samo 12 posto napisanih prometnih kazni logično da i to pomaže povećanju prekršaja.

Prve dvije-tri godine vožnja uz pratnju

"Možda bi se moglo razmisliti da ipak prve dvije ili tri godine mladi vozači ne bi smjeli voziti sami ili bez pratnje", smatra Željko Marušić, prometni stručnjak. Profesor Marušić smatra da je upravo vozačko neiskustvo bilo glavni okidač jučerašnje tragedije blizu Dubrovnika, u kojoj su poginula dvojica maloljetnika.

"Velika je odgovornost na roditeljima koji daju ta vozila mladim nezrelim vozačima, koji to vide kao sredstvo dokazivanja", smatra Marušić. Mlađi od 24 godine ove su godine skrivili ukupno 4.007 prometnih nesreća, što je 552 nesreće manje u odnosu na prošlu godinu.

Opreza za volanom nikad dosta. Iako je broj prometnih nesreća koje su skrivili mladi vozači u padu, 62 poginulih u takvim nesrećama u prvih 11 mjeseci ove godine, dovoljan je razlog da ne vozite brzo.

Život u svom svijetu

"Mladi ljudi žive u svom svijetu u kojem misle da se njima ništa ne može dogoditi. Trebaju potpuno bistrir ići u promet, brzina treba biti manja od dozvoljene, ako se nešto i dogodi, posljedice neće biti tako strašne", ističe Miron Huljak iz Službe za sigurnost cestovnog prometa Ravnateljstvo policije.

Crne brojke, nažalost, nisu zaobišle ni ove božićne blagdane. Život na cestama izgubilo je devetero ljudi, od kojih petero u dobi do 24 godine.

Postoje i određene nelogičnosti u zakonu, primjerice da netko s 25 godina tko je jučer položio može voziti auto bez ograničenja, a oni koji polože s 18 moraju čekati godinama na to. Ustavni sud donio je odluku da i mlađi vozači mogu voziti jače automobile ukoliko su profesionalni vozači.

Novi kazneni zakon predviđa doživotnu zabranu upravljanja motornim vozilom kad se radi o pojačano opasnom počinitelju ali isto tako i slanje na ponovno polaganje vozačkog ispita.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene