Hrvatska i u iduću godinu ulazi kao skuplje odredište za odmor u odnosu na konkurentske zemlje. Iako cijene, prema najavama, ne bi trebale rasti, u Turskoj će se, primjerice, za isti iznos i dalje moći duže ljetovati. Svjetski turistički sajam u Londonu već daje naznake s kime ćemo se boriti za svakog turista.

Galerija


Dok se na londonskom sajmu biraju hit odredišta za ljetovanje iduće godine, prevagnuti često znaju važni kriteriji. ''Cijene su važne, ali putujem i prema preporuci prijatelja'', kaže Jeff iz Ujedinjenog Kraljevstva. ''Nastojimo proći što jeftinije, ali volimo odredišta s plažama pa idemo na takva mjesta'', dodaje Jebba.

Egzotične i daleke zemlje samo su za dublji džep, ali upravo se one najviše trude osvojiti turiste. Pred posjetiteljima izrađuju glineno posuđe, potencijalne goste uvjeravaju da će ih izmasirati najbolje na svijetu, neke zemlje pozornost nastoje zaokupiti dovođenjem svojih misica, a druge svojim tradicijskom odjećom. Turci, koji su se na turističko tržište vratili u velikom stilu, skuhat će vam i kavu.

''Turizam u Turskoj, nakon trogodišnje pauze, u naglom je porastu. U drugom dijelu 2018. godine, pa čak i danas, svi hoteli u Kapadokiji i središnjoj Anatoliji su puni'', kaže Ekrem Usta, direktor turske putničke agencije.

Turski hoteli puni su zbog povoljnih cijena. Britanci su napravili istraživanje prema kojem isti aranžman sedmodnevnog ljetovanja u Turskoj plaćaju 3900, u Egiptu i Grčkoj 4400, a u Hrvatskoj 5400 kuna.

Gari Cappelli, ministar turizma smatra kako nećemo imati problema ako cijene budu na ovoj razini na kojoj su bile i ove godine. Kaže kako on nije za snižavanje cijena, već za podizanje kvalitete. 

Osim Turske, Hrvatskoj za vratom cijenama ponovno pušu nekadašnji rivali, a u turističku bitku ipak se nisu vratili slučajno. ''Standard kvalitete je podignut puno više nego u prošlosti. A naravno, tu je i nekoliko razloga koji nisu izravno povezani s Grčkom, kao što su sigurnosni problemi u susjedstvu'', kaže Pavlos Mourtzakis, direktor grčke hotelske kuće.

''Mislim da se većinom ne natječemo u tome što ćete kupiti kada nas posjetite kao turist, to je više prisutno na razini hotelskih cijena. Mislim da postoji vrlo veliko natjecanje kada je riječ o plaćanju smještaja u hotelima'', smatra Grace Livingston iz španjolske turističke zajednice.

Natjecanje se, sudeći po londonskom sajmu, zaoštrava.

Zaboravimo na dvoznamenkasti rast

Uz ponovno probuđenu konkurenciju, dvoznamenkasti rast možemo zaboraviti. Turoperatori su i u takvim okolnostima optimistični pa nam predviđaju blagi rast od 5, u najboljem slučaju do 10 posto. Sve oči su uperene u tržište Velike Britanije, hoće li Brexit utjecati na turističke navike Britanaca koji su Hrvatskoj dobri potrošači, odmah na 2. mjestu nakon Amerikanaca. Zasada, nema većih potresa.

Inače, i drugog dana svjetskog turističkog sajma u Londonu hrvatski su predstavnici najviše pregovarali s aviokompanijama, cilj je povećavati broj letova, a našlo se na hrvatskom dijelu sajma i nekoliko potencijalnih investitora koji bi ulagali u izgradnju hotela jer ono što se Hrvatskoj najviše prigovara upravo je nedostatak hotelskog kapaciteta. Od države svakako očekuju ubrzavanje izdavanja dozvola. 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr