Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Na splitskome Županijskom sudu počelo je suđenje petorici optuženih za željezničku nesreću u kojoj je u srpnju 2009. u Rudinama poginulo šest i ozlijeđeno 55 osoba.


Nakon čitanja optužnice petorica optuženih izjavili su da se ne osjećaju krivima.

Vezani članci Vlak naletio na vozilo u blizini Vodnjana 06 Objavljeni detalji naleta vlaka na auto u Vodnjanu: Vozač se nije zaustavio na znak Stop i nije bio vezan Stravična željeznička nesreća u Tajvanu VIDEO Vlak usred tunela sletio s tračnica: Poginulo više od 50 ljudi, deseci su još zarobljeni u uništenim vagonima

Suđenje se nastavlja početkom ožujka. U sudnici su bili prisutni samo novinari i dva člana obitelji poginulih. Optuženi traže da se ispitaju članovi uprave HŽ-a.

Prema optužnici petorki osumnjičenih prijeti tri do 12 godina.

Bivšeg direktora poslova ekologije i zaštite u Infrastrukturi Hrvatskih željeznica Ivana Medaka te Ivana Tomaškovića, direktora tvrtke 'Intrade', koja je nabavljala retardante za HŽ, Jozu Bazinu, savjetnika u toj tvrtki, Dragu Rogulja, šefa protupožarne zaštite HŽ-a u Splitu, i Branka Tišljara, vatrogasca DVD-a iz Strušca, optužnica tereti za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti počinjeno s neizravnom namjerom.

Prema optužnici, oni su sudjelovali u nabavi i korištenju retardanta TG-300, čije je nanošenje na tračnice uzrokovalo tragediju, a bili su svjesni opasnosti koja od njega prijeti.

>> Rudine: Petorica optužena za teško kazneno djelo protiv opće sigurnosti

Okrivljenici su u ljeto 2010. godine uložili prigovor na optužnicu, ali je Županijski sud u Splitu u studenome 2010. godine taj prigovor odbio kao neosnovan.

'Medak znao da retardant može onemogućiti kočenje vlaka'

Čitajući danas optužnicu, njezina zastupnica iz Županijskoga državnog odvjetništva Rene Laura rekla je da je prvooptuženi Ivan Medak, iako je znao da retardant na pruzi može onemogućiti kočenje vlaka te da nema stručnih ljudi za uporabu tog sredstva, predložio da se pruga njime šprica.

Medak je, kako se navodi, sklopio ugovor s Ivanom Tomaškovićem (drugooptuženi), ravnateljem tvrtke 'Intrade' koja je retardant TG-300 nabavila iz Sjedinjenih Američkih Država. Trećeoptuženi Bazina predložio je petooptuženom Tišljaru da se tračnice poprskaju nabavljenim retardantom iako on to nikada nije radio, a znao je da zbog toga mogu stradati putnici.

Četvrtooptuženi Rogulj, po optužnici, odobrio je prskanje tračnica retardantom iako je vidio da se ono obavlja kao nikad prije, a po optužnici, prvooptuženi Madak, unatoč upozorenjima nekih vatrogasnih dužnosnika na opasnosti od nanošenja retardanta na tračnice, nije naredio da se prskanje prekine.

Odvjetnik Jadran Frančeski, branitelj trećeoptuženoga Joze Bazine, izjavio je novinarima nakon današnjeg ročišta kako 'istraga nije bila potpuna' te da obrana 'ne zna sve rezultate istrage do kojih je došlo povjerenstvo HŽ-a'. Po njegovim riječima, obrana smatra kako za optužene ne postoji 'ta odgovornost' za koju ih tereti optužnica te da treba ublažiti pravne kvalifikacije iz optužnice o odgovornosti optuženika.(T.Š./Hina)