Obavijesti Video Pretražite Navigacija
PRIJEVOZNICI BEZ BRIGE

Ministar Butković otkrio koliko ljudi mora otići iz HAC-a

Slika nije dostupna
Slika nije dostupna
Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, otkrio je zašto poskupljuju cestarine, zašto prijevoznici nemaju razloga za pobunu i koliko ljudi mora otići iz HAC-a do 2020.

Gost u Dnevniku Nove TV bio je Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture. 

Pročitajte i ovo Oleg Butković Sukob s predsjednikom Butković odgovorio na izjave o "bratovu poslu s kamionima" i poslao novu poruku Oleg Butković Novo prozivanje Nastavlja se okršaj Milanovića i Butkovića: "Tko se vozi u helikopteru?"

Je li postojalo neko drugo rješenje osim ovog što ste danas predložili Vladi?

Ne, drugo rješenje je bila prodaja ili monetizacija autocesta. Hrvatski građani su rekli, više od 500 tisuća potpisa je skupljeno da ne želimo prodati autoceste, što mislim da je bilo dobro i mi to podržavamo. Jedino financijsko i poslovno restrukturiranje čitavog cestarskog sektora je pravo rješenje za ovaj veliki problem.

S ovim poskupljenjem ste dobili 160 milijuna za HAC, a njima ove godine nedostaje 7,6 milijardi kuna da vrate kredite. To je kap u moru.

Gledajte, to je poruka i Svjetskoj banci da smo ozbiljni. Povećanje cestarina, koje nije veliko, je jedna od mjera. Izradili smo čitav reformski paket mjera oko restrukturiranja, znači smanjenja rashoda, a povećanja prihoda u cestarskim tvrtkama. Osim tih 160 milijuna kuna planiramo do 2020. godine smanjiti troškove održavanja na 30 posto, naravno ne smanjujući sigurnost na cestama. To je negdje oko 200 milijuna kuna. Znači, tu je čitav niz mjera. I kod budućih investicija. Cestarske tvrtke se više neće zaduživati za investicije kao dosad, nego će to preuzeti Državni proračun.

Cestarina poskupljuje pet posto, a prijevoznici tvrde da bi, uz skuplje gorivo i troškove, troškovi za njih mogli biti veći za pet do dest posto. Je li to točno?

Na prijevoznike se neće odnositi sezonsko povećanje od 10 posto. Na njih se odnosi samo ovih pet posto i to samo na dionicama HAC-a. Znači nema razloga za pobunu i nezadovoljstvo. Primio sam udrugu cestovnih prijevoznika i upoznat sam s nekim drugim njihovim parafiskalnim nametima koji su zaista nepotrebni. Vlada će riješiti taj problem i tu će im sigurno pomoći.

Što je s otpuštanjima? Kažete ove godine 120 ljudi odlazi u mirovinu. No, kakav je plan, koliko će ljudi do 2020. napustiti HAC?

U ovom trenutku mi je teško reći koliki je taj broj. Otprilike 700 do 900 ljudi bi trebalo otići do 2020. godine. Znači i tu će biti prostora za ono što želimo napraviti.

U Hrvatske autoceste uvodite outsourcing, znači sve ono što nema veze s cestama dajete na tržište. Što je to konkretno?

Tu ima puno prostora. Znate da kod održavanja cesta, košnje trave, zimske službe... tu ima puno prostora da se naprave troškovi. I kod objedinjenog sustava javne nabave u čitavom cestarskom sektoru...

Znači, ide na tržište?

Da. Tu će se sigurno stvoriti prostor, a njega ima i mislim da su s ovim pokazali ozbiljnost da želimo restrukturirati čitav cestarski sektor.

I Svjetska banka će to iz mjeseca u mjesec nadgledati. Što ako vi to ne provodite, koji je crni scenarij?

Ne radimo mi ovo samo zbog Svjetske banke, radimo zbog sebe. Ovom odlukom danas, pismom sektorske politike, Vlada je poslala poruku i utvrdila pravila igre. Ako ih mi budemo kršili nakon ugovora o zajmu, onaj tko je s druge strane uvijek može raskinuti taj ugovor.

Novca nema i onda to sve pada državi na leđa?

Naravno.

Do 2020. planirate da se, primjerice, autoceste plaćaju kreditnim karticama. Zar uistinu ne možemo to napraviti prije?

Potpuno automatizirani elektronički sustav naplate će se uvesti najkasnije do 2021. godine, to smo se obvezali. Ne znači da to ne možemo i prije napraviti, ali moramo poštivati neke procedure.

Kada?

Ove godine kreću natječaji i u idealnim uvjetima to možemo implementirati već s 2019.

Poznato je da ste ministar koji pod sobom ima, ako se ne varam, 50 tvrtki. Kod kadroviranja i postavljanja novih uprava ste spori. Ide se puževim korakom. Ministarstvo državne imovine predlaže kandidate, vi dajete suglasnosti. Jeste li dogovorili ubrzani postupak? Ide li se na javni natječaj? Kada će se početi postavljati direktori koji bi trebali provoditi politike u tim javnim tvrtkama?

Vlada je donijela pravila igre, uredba je donijeta po kojoj se biraju predsjednici i članovi uprava u strateškim tvrtkama – javnim natječajem. Ti javni natječaji će krenuti vrlo brzo, to smo dogovorili. Po utvrđenim kriterijima će se birati kandidati, najbolji – to je cilj. To će se dogoditi do ljeta.

Koliko vi imate imenovanja za postaviti?

Pa, 56 puta tri. To je 180 ljudi.

Samo vi?

Da, samo u sektoru prometa.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr

Povezane teme

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene