Ni u željezničkom prometu nisu vijesti za pohvalu. Najgori smo u Europskoj uniji po učinkovitosti željezničkih usluga. Željeznica je desetljećima zapuštena, pokazuje to istraživanje Europske komisije. Cestovni promet bolje je prošao, no sigurnost je i tu loša.

Galerija


Najnovije istraživanje Europske komisije pokazalo je kako smo u Uniji po učinkovitosti željezničkih usluga najgori. U ovom sektoru najviša ocjena je 7, prosjek EU je 4,33, a Hrvatska je dobila ocjenu 2,66.

Vezani članci Nesreće (Foto: Screenshto/YouTube) Vjetrobranske kamere otkrivaju stravičnu stranu prometnica, odbjegle gume lete na sve strane Sudar osobnog automobila i skutera u Zagrebu (Foto: Luka Stanzl/PIXSELL) Teška prometna nesreća u Slavonskom Brodu: Smrtno stradao vozač motocikla (42)

''Ta ocjena je vjerojatno točna, ali je posljedica višegodišnjeg neulaganja, odnosno podinvestiranja u željeznicu'', rekao je Darko Barišić, HŽ infrastruktura.

Uz to uniju zabrinjava i to što u nekim projektima za koje smo dobili novac, poput radova na dionici pruge Dugo Selo - Križevci kasnimo u radovima.

''Kašnjenje je otprilike 15 mjeseci, uzrokovano je jednom apsurdnom situacijom u RH gdje imate projekte, imate novac iz EU, ali nemate operativu koja je uništena'', dodaje Barišić.

Loš izgovor za brojne putnike. ''Kad je parnjača išla pa se brže stizalo nego što se stiže sad'', rekao je Rudi Bosak iz Zagreba.

''Vlakovi kasne, sve u svemu nije to još to, daleko smo mi od Europe'', kaže Zlatko iz Zagreba.

Kvaliteta cestovnog prometa je bolja, no ovdje smo loši po njegovoj sigurnosti. I ovdje brojke nisu na našoj srani. Prosječan broj poginulih na milijun stanovnika na prometnicama Europske unije je 49, a kod nas čak 80.

''Iza nas su samo Bugarska i Rumunjska. Mi smo u 2019. godini, koja će isto kao što su kolege iz Policije rekle završiti sa preko 300 poginulih a trebalo bi biti 234'', kazao je Georg Davor Lisicin, udruga sigurnost u prometu.

Proračun Unije u idućim godinama mogao bi iznositi 100 milijardi eura. Većina tog novca otići će u zaštitu okoliša i primjenu čišćih goriva u prometu. To znači da će naglasak biti na razvoju željeznice i riječne plovidbe. Cestovni promet koji je uzrok najvećeg onečišćenja trebao bi se poprilično rasteretiti.

''Tu je problematičan sustav naplate cestarine. Autocesta je preskupa za ljude koji svakodnevno putuju, skupa je za svakodnevne korisnike i zbog toga ljudi izbjegavaju autoceste'', kazao je marko Šoštarić, prometni stručnjak.

Uskoro bi se i to moglo promijeniti. Ako novi način naplate donese jeftiniju cestarinu.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr