Obavijesti Video Pretražite Navigacija
Nakon što je naljutio koalicijskog partnera

Ministar Horvat o Posavcu i HNS-u: "Nitko danas nije hvalio Vladu kao Posavec. Oni se ljute na svaku moju rečenicu"

Darko Horvat (Foto: Dnevnik.hr)
Darko Horvat (Foto: Dnevnik.hr) DNEVNIK.hr
Aktualno Galerija Darko Horvat i Sabina Tandara Knezović (Foto: Dnevnik.hr) Darko Horvat i Sabina Tandara Knezović (Foto: Dnevnik.hr) Foto: DNEVNIK.hr +0 Darko Horvat (Foto: Dnevnik.hr) Galerija 1/2 >>
O poreznoj reformi, svađi s koalicijskim partnerom HNS-om, ali i obećanjima Međimurskoj županiji vrijednima više od 3 milijardi kuna, razgovarali smo s ministrom gospodarstva Darkom Horvatom.

Čuli smo danas, jako puno projekata je najavljeno u Čakovcu. No neki konkretni datumi nas zanimaju i konačna realizacija.

Pročitajte i ovo Darko Horvat (Foto: Dnevnik.hr) Nakon proglašenog stečaja Ministar Horvat o Uljaniku: "Država je iskoristila sve legitimne metode kako bi zaštitila radnike" Darko Horvat (Foto: Dnevnik.hr) Sljedeći dani presudni Ministar Horvat: Još čekamo povratnu informaciju o brodogradilištima Uljanik i 3. maj iz Kine

Neki ugovori su već potpisani, neki se događaju, neki projekti su krenuli u ishođenje građevinskih dozvola. U iduće tri godine bit će vrlo živo u Međimurskoj županiji.

Tri godine?

Za pripremu nekih projekata, kao što su zaobilaznice ili novi mostovi kod Kotoribe i Murskog Središća, trebat će godinu i pol, a za realizaciju isto godinu i pol. Dakle, tri godine ukupno.

Neće to ostati samo lista lijepih želja?

Niti jedno koje obećnje koje sam dao u Međimurskoj županiji nije na listi želja. Svi projekti tu su bili realizirani, bit će i ovi.

To je vaš kraj, znate da će vam uzeti za zlo, ako to ne bude realizirano? A izbori su vrlo blizu.

Zato i ne sipamo lažna obećanja nego nudimo konkretne projekte. U ovom trenutku u Međimurskoj županiji otvoreno je gradilište u vrijednosti od 868 milijuna kuna. Ovo je otprilike pet puta ono što se danas zbiva, događa i radi. Siguran sam da su projekti vrlo realni, dobili su konkretne firme koje će ishoditi svu dokumentaciju. Neki od njih financirat će se iz strukturnih fonodova Europske unije tako da neće biti opterećenja za državni proračun, ali kad se sve ovo što smo danas zaključili realizira, siguran sam da će prometno Međimurska županija biti zadovoljna i sretna. Ako je jug dobio Pelješki most, danas je i sjever Hrvatske dobio Pelješki most disperziran u nekoliko projekata.

U pozadini cijele priče su napeti odnosi sa međimurskim županom. Jučer ste rekli da on samo treba hodati za vama i piti kavice. Prilično ste ih naljutili. Je li to primjereno?

To što ste se oni ljute na svaku moju rečenicu je reflekcija onoga što se zbiva unutar HNS-a. Niti sam ljut na župana, niti sam ljut na koalicijskog parntera. Unutarstranačke probleme riješit će HNS unutar samoga sebe.

Oni su na vas ljuti.

Nitko danas nije hvalio Vladu kao župan Posavec i gradonačelnik Čakovca, gospodin Kovač.

Kao što smo vidjeli, nema baš puno ljudi koji su zadovoljni najavljenom poreznom reformom.

Međimurci od Kotoribe do Štrigove, od Orehovice do Murskog Središća su zadovoljni onime što je donijela Vlada na prostor Međimurske županije.

A što je s ostatkom države? Sa poslodavcima, sa sindikatima? Sa ljudima iznad 30 godina? Nije li diskriminacija da oni neće vidjeti tih 200, 300 kuna u novčaniku?

I kolega Marić i ja u protekla dva mjeseca razgovaramo i s jednom i s drugom komorom i s Hrvatskom udrugom poslodavaca. Produkt tih razgovora će biti objavljen sutra. Ovo o čemu vi danas govorite je dio nove porezne reforme, ali nije to sve. Bit će tu 10-ak mjera s kojima će poslodavci sigurno biti zadovoljni.

Je li ovo diskiminacija za ljude koji su stariji od 30 godina?

Ne bih na takav način postavio ovaj segment porezne reforme. Rasterećujemo i omogućujemo mladim školovanim ljudima da dobiju što je više moguće u neto prihodu. Rasterećujemo poslodavca i na taj način zadržavamo mlade ljude.

A što ćete omogućiti onima koji imaju znanje i iskustvo? Što ćete njima ponuditi?

Rasterećenjem ne samo ovog tipa već i drugih, dat ćemo priliku poslodavcima da kroz neporezna davanja nagradi i takve radnike.

Najbolje da i oni iznad 30 počnu odlaziti u Irsku...

Najbolje bi bilo da se svi ti koji su otišli vrate, da u Hrvatskoj otvorimo dovoljan broj kvalitetnih radnih mjesta i da ovaj egzodus u ovoj godini prestane.

Mladi kažu da im je i ovo malo.

Mišljenje mladog čovjeka koji tek dolazi na tržište rada je jedno, a mogućnosti državnog proračuna su drugo.

Za kog ste se vi posebno borili kod ministra Marića? Kako ste se borili za poslodavce?

Ja danas, uoči objave porezne reforme, ne mogu otkrivati nešto s čime će ministar Marić sutra izaći u javnost.

Vi ste ministar gospodarstva, vi privlačite investitore, vi jamčite za dobru klimu. Vi morate biti glasniji kad se donose neke porezne reforme. Vi morate pomoći tim ljudima. A neprimjetni ste.

To što analitika pokazuje da sam jedan od nejnepoznatijih ministara ide uprilog meni. I daje mi za razmišljanje da se neke stvari događaju ispod stola i ispod radara, a afekti se vide i na rastu plaća i na rastu investicija i na rastu osobne potrošnje. Dakle, biti ministar o kojem se neće puno pričati, a davati efekt u rastu gospodarske aktivnosti, u rastu privlačenja investicija, meni je potpuno zadovoljavajuće.

PDV u turizmu. Smanjiti na 13%. Da ili ne? U toj grani je 180.000 judi. I to spada pod gospodarstvo.

Kolega Marić vrlo pragmatično i sistematično pristupa poreznom rasterećenju. Bude li prilike da državni proračun to podnese, djelomično i taj dio porezne reforme vidjet će svjetlo dana.

Što vi mislite, treba li smanjiti PDV na 13 posto? Ne što kolega Marić misli. Što vi mislite?

Matematika je jedno, razmišljanje i promišljanje nešto sasvim drugo. Mi smo odgovorna Vlada i ove godine, odnosno iduće projiciramo suficit državnog proračuna, smanjujemo javni dug, konsolidiramo financije, privlačimo investitore, otvaramo nova kvalitetna radna mjesta i nadam se i želim da u idućoj godini imamo 30 ili 40.000 novozapolenih.

Niste mi odgovorili na pitanje. Idemo na brodogradilište. Gdje su svi ti silni Kinezi koji su htjeli spasit brodogradnju?

Nisu Kinezi da bi spašavati brodogradnju u Hrvatskoj. Došli su investirati i zaraditi. S obzirom da takvu mogućnost u ovom trenutku ne vide, oni su od investicije odustali. Nije rečeno da u ovom trenutku pregovaramo samo s Kinezima, no današanja situacija i situacija od otprilike dvije godine su dvije potpuno različite situacije. Vlada je slijedom događaja koji su nas pritiskali, slijedom otkaza ugovora, poplatila sva ona jamstva za sve brodove koji su ugovarani i za koja su se podizala državna jamstva, a nisu izvedeni i napravljeni.

Radnici 3. maja i dalje traže odgovor što će biti s njima. Problem nije riješen.
Problem nije riješen. Problem se riješava.

Što im možete reći, koji je vaš plan?

U ovom trenutku problem nije samo financijski, problem je i komplicirane pravne prirode. Dok se pravna situacija ne raspetlja, a na raspetljavanju rade i stručnjaci Pravnog fakulteta, teško će biti i državi i nekom privatnom investitoru ulaziti i financirati završetak brodogradnje.

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr
 

Još brže do
svakodnevnih vijesti.

Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju
Još aktualnosti
Još vijesti
Pretražite vijesti

Budite u tijeku s najnovijim događanjima

Obavijesti uključene