Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ukidanjem vlakova i promjenama u voznom redu, Hrvatske željeznice uštedjet će 80 milijuna kuna. Kao najmanje isplativu liniju HŽ navodi večernji vlak na relaciji Ogulin - Rijeka.


Ukidanje 22 vlaka koja prestaju voziti od 24. travnja naišlo je na negodovanje i brojne kritike, uglavnom lokalnih zajednica koje ostaju bez linija. Ukidanjem vlakova i promjenama u voznom redu, Hrvatske željeznice uštedjet će 80 milijuna kuna. Kao najmanje isplativu liniju HŽ navodi večernji vlak na relaciji Ogulin - Rijeka, a iako se ovaj vlak ukida iz Ogulina prema Rijeci, tijekom dana vozi još 6 vlakova.

Vezani članci Ostaci vlaka - 1 Strahota koju je teško opisati riječima: Evo kako izbliza izgleda mjesto sudara dvaju vlakova Premijer Andrej Plenković Potreseni Plenković na mjestu užasne nesreće kod Novske: "Ostavljamo rezervu da ima još ozlijeđenih. Mrak je, dijelovi vlaka su rasuti"

Kako komentirate ukidanje pojedinih željezničkih linija?

S obzirom na trošak vlaka i broj putnika koji putuju ovim vlakom, godišnja karta po putniku bi stajala malo više od 24 tisuće kuna. Ako ste mislili da je to malo putnika, na jednom od ukinutih vlakova putuje u prosjeku 3 putnika. S ogulinskog kolodvora, vlak 4606, svakodnevno vozi do Rijeke. No, još svega desetak dana jer se ukida.  Među 20 ukinutih vlakova, taj iz Ogulina do Rijeke, najveći je gubitaš.

Radnim danom preveze 16 putnika, subotom 14, a nedjeljom 22. Godišnji trošak je milijun i 400 tisuća kuna, a zaradi 12 i pol puta manje, 112 tisuća kuna. Svake je godine u minusu milijun i 290 tisuća kuna.

Manji broj vlakova prometovat će i slavonskim prugama. S erdutskog kolodvora, dva vlaka manje će dolaziti iz Osijeka, ali i dva manje odlaziti. 4 vlaka radnim danom preveze 39, subotom 11, a nedjeljom 9 putnika. Godišnji trošak za 4 vlaka je 994 tisuće kuna, uprihoduju svega 69 tisuća pa na godinu izgube 925 tisuća kuna. Čekaonice na kolodvorima gdje još izdaju stare karte, odavno su prazne. A da bi 4 ukinuta vlaka s 59 putnika poslovala s nulom - godišnja bi karta, prema ovom trošku, trebala biti oko 15 677 kuna po putniku.

Uštede u HŽ-u lome se preko leđa građana

Još skuplje prošlo bi 27 stanovnika Koprivnice koji putuju za Varaždin. Njih bi godišnja karta stajala 27 tisuće i 333 kune. Zbog neisplativosti HŽ ukida i taj večernji vlak. 'Nije fer prema putnicima, mislim znam da neki putnici nemaju dobra iskustva s HŽ-om', misli Marija Mesić iz Koprivnice.

Radnim danom od Koprivnice do Varaždina putuje 12 putnika, subotom 9, a nedjeljom 6. Trošak vlaka je 738 tisuća kuna, a zarada tek 55 tisuća. Gubitak je 683 tisuće kuna. 'Mislim da puno će se oštetit s time i ljudi i putnici koji ovako često putuju tim prijevoznim sredstvom', dodala je Marija Mesić.

Iako se vlakovi ukidaju, na tri linijeod Ploča do Metkovića, od Banove Jaruge do Daruvara i od Strizivojne-Vrpolja do Slavonskog Šamca, putnike će voziti autobusi, za istu cijenu.

DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook  

Dnevnik

Još brže do svakodnevnih vijesti prilagođenih tebi. PREUZMI novu Još lakše do najnovijih vijesti o poznatima. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju