Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Ukupni okvirni troškovi SDP-ove predizborne kampanje iznose 19,5 milijuna kuna, što je za 3,85 milijuna kuna više nego je stranka prije službenog početka kampanje najavila da će potrošiti, priopćeno je iz SDP-a.


Za oglašavanje u medijima utrošeno je 9,35 milijuna kuna (1,55 milijuna više od planiranog), budući da je, napominju u SDP-u, proizveden i pojačano emitiran televizijski spot u zadnjem dijelu kampanje, zbog čega je 400 tisuća kuna više utrošeno za televizijsko oglašavanje - ukupno je utrošeno 5,9 umjesto planiranih 5,5 milijuna kuna.

Vezani članci Dražen Oreščanin, izvršni direktor udruge Glas poduzetnika Glas poduzetnika kreće u borbu s Vladom, najavili i prosvjed: ''Ako ima za sve drugo, zašto ne bi bilo za one koje ovu državu hrane'' Dubravka Šuica - 1 Žustro na sjednici vrha HDZ-a: Šuica ustvrdila da mediji žele srušiti HDZ jer pišu Banija, a ne Banovina

Zbog dužih radijskih spotova te oglašavanja predizbornih skupova na lokalnim radijskim postajama, SDP je za radijsko oglašavanje potrošio 1,18 milijuna kuna, što je za pola
milijuna kuna više od planiranog.

U odnosu na planirano, za 800 tisuća kuna povećani su troškovi za oglašavanje u tiskanim medijima, i to, kažu u SDP-u, zbog današnje insertacije olovke 'Ti odlučuješ' u većini dnevnih novina - planirano je bilo utrošiti 1,2 milijuna kuna, a utrošena su dva milijuna kuna.

SDP je za 150 tisuća kuna umanjio planirane troškove za oglašavanje na internetu - planirano je 420 tisuća kuna, a utrošeno 270 tisuća.

Zbog dodatnih pozicija za 'Billboarde' oglašavanje u posljednjem tjednu kampanje, 200 tisuća kuna više od planiranog potrošeno je za vanjsko oglašavanje (planirano je 2,7, a potrošeno 2,9 milijuna kuna).

Zbog organizacije većeg broja predizbornih skupova od planiranih te preseljenja nekih skupova u dvorane zbog vremenskih uvjeta, troškovi za skupove povećani su za 400 tisuća kuna i ukupno iznose 2,4 milijuna kuna.

Na propagandni materijal SDP je ukupno utrošio 2,6 milijuna kuna, ili 1,3 milijuna kuna više od planiranog, s obzirom da je, kažu, dodatno tiskan dio promo-materijala.

Budući da je poslano dodatno pismo glasačima SDP-a, troškovi telefonske kampanje i neposredne komunikacije s građanima viši su za 400 tisuća kuna i ukupno iznose 1,4 milijuna kuna.

U strukturi izvora sredstava za kampanju, povećana je stavka donacija - iz donacija članova SDP-a te drugih fizičkih i pravnih osoba planirano je bilo osigurati četiri milijuna kuna, a prema posljednjim podacima stranci je donirano 5,72 milijuna kuna - u SDP-u ističu da nisu zaprimali donacije veće od pola milijuna kuna.

U SDP-u napominju da su, bez obzira na to što zakon ne propisuje obvezu objave troškova i izvora sredstava za kampanju prije izbora, to ipak učinili, jer to smatraju 'svojom elementarnom obvezom prema biračima'.

Pozivaju stranke koje to još nisu učinile da konačne troškove
kampanje i donatore također objave prije izbora, što se, ističu,
posebice odnosi na HDZ, budući da SDP-ovi podaci o monitoringu utrošenog novca za oglašavanje, osobito u elektroničkim medijima u kojima su svi imali iste popuste, 'ukazuju na više nego značajno povećanje utrošenih sredstava od prvotno najavljenih od strane HDZ-a'.

'Građani imaju pravo znati prije nego u nedjelju izađu na izbore tko je koliko, na što i iz kojih sredstava utrošio u kampanji za parlamentarne izbore. Samo prema javnosti otvorene i odgovorne stranke koje su to pokazale u izbornoj kampanji mogu jamčiti odgovornu i otvorenu vlast', poručuje SDP u priopćenju.