Davor Božinović
Davor Božinović Foto: DNEVNIK.hr

Ministar Božinović jutros je prozvao trgovce i medije zbog akcijskog oglašavanja proizvoda koji nemaju veze s prehranom ili higijenom.


Prestanak oglašavanja doveo bi u pitanje opstanak ne samo komercijalnih medija, nego i brojnih proizvođača roba i usluga koji su poslovanje već prilagodili ovoj krizi s koronavirusom. U isto vrijeme čuli smo da Vlada predstavlja mjere i promovira nastavak poslovanja i čuvanje radnih mjesta. Realni sektor ponovno i danas poručuje, provodimo mjere, ne blokirajte nam živote i egzistenciju.

Vezani članci Koronavirus, ilustracija - 5 Najgori dan od početka epidemije, padaju rekordi diljem Hrvatske: U Splitsko-dalmatinskoj županiji 177 zaraženih, loše vijesti stižu i od varaždinskog stožera Život u Dublinu tijekom pandemije koronavirusa Hrvatica u Dublinu: "Nitko ne zna što će biti. Nekima su već rekli da se na posao neće vratiti prije ljeta"

"Molim veća prodajna mjesta, supermarkete, a to molim i medije, da se prestane s reklamiranjem nekakvih akcija koje nemaju veze s osnovnim potrebama kada je u pitanju prehrana, kada su u pitanju higijenske potrepštine. Ovo nije vrijeme kada se treba reklamirati kupovina jeftinijeg televizora“, govorio je jutros ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

Bilo je to sama dva sata prije no što je premijer Andrej Plenković predstavio Vladine mjere pomoći gospodarstvu, a prije svega privatnom sektoru. Na naš upit, iznio je svoje viđenje ministrove izjave.

"Moje je razumijevanje da je ovo što je kazao potpredsjednik Božinović jutros više bilo u kontekstu sigurnosti, zdravstva, činjenice da se ne stvaraju redovi u dućanima. Njegova je namjera kao šefa stožera civilne zaštite da vodi računa o zdravstvenoj sigurnosti i da prati koje mjere poduzimaju drugi“, rekao je Plenković.

I nakon ovoga zbio se obrat. Ministar je pojasnio što je zapravo htio reći.

"Ja molim sve koji se bave i proizvodnjom i trgovinom da razmišljaju kako sve više svoje poslovanje organizirati online, koristeći moderne tehnologije, digitalizaciju, to nije samo zahtjev ovog trenutka i ove krize, dobro će im doći i sutra kad sve ovo bude iza nas", pojasnio je Božinović.

Ali mnogi su do tad već reagirali. Među prvima vijeće za elektroničke medije i pokazalo svijest da bez reklama, komercijalni mediji ne mogu ni inače, a kamoli tijekom krize.

"Vijeće za elektroničke medije obavještava kako primjedbe od strane Stožera civilne zaštite koje su izrečene na tiskovnoj konferenciji nikako ne znače obustavu komercijalnih komunikacija. Naprotiv, pozivaju se oglašivači da nastave sa komercijalnim aktivnostima koje su neophodne za kontinuitet medija u Republici Hrvatskoj“, priopćili su.

Nije ovo problem samo medija. Sve je to dio kružnog toka tržišne ekonomije.

"Kad bi bi bilo zabranjeno oglašavanje to bi bio smrtonosni udarac svima skupa“, kaže Mario Radić iz Nadzornog odbora Pevexa. Prodaja stagnira, a oglašavanjima akcijskih cijena, pokušava se prodati ono što je ostalo na policama.

"Mi de facto radimo kapacitetom od 5 posto i situacija je dosta kritična“, kaže Radić i dodaje kako je veliko pitanje koliko će tako izdržati jer tvrtka sada jedva posluje.

"Mislim da smo ne samo i mi, nego naši dobavljači koji su u lancu sjemena, koje su robe koje ako se jednostavno sada ne prodaju nikada neće. Imamo situaciju da imamo redove ljudi koji mogu samo preko online kupovati, prije svega građevinske tvrtke“, dodaje Radić.

Građevinari koje smo kontaktirali, također su pesimistični. Ranije ugovoreni poslovi su na čekanju, investitori pritišću, a materijala nedostaje. Slično je i u drvnoj industriji, koja zapošljava 30.000 ljudi.

"Naravno da se borimo za preživljavanje i onda moramo oglašavati bilo šta da dođemo do sredstava da možemo rješavati obveze, jer stvaramo gubitke i dovodimo u pitanje opstanak zaposlenih“, kaže Renato Radić vlasnik i direktor Prima namještaja.

Industrija tržišnih komunikacija i povezanih djelatnosti ne smiju stati, poručuju iz udruge reklamnih agencija, jer je samo na taj način moguće očuvati radna mjesta u cijelom lancu.

"Svi moramo učiniti sve što je moguće da se oglašavanje općenito i online prodaja i drugi alternativni načini održe u maksimalnoj mogućoj mjeri“, kaže Rajna Cuculić iz HURA-e.

Ključne su to riječi, koje ovih dana svi spominju, jer svjesni su ozbiljnosti problema.

"Pitanje je koliko gospodarstvo može izdržati, mjesec, dva, tri? Bojim se da ne“, kaže Radić.

Privatnom sektoru, koji se još do kraja nije oporavio od prošle krize, na vrata kuca nova, možda i znatno ozbiljnija i zato realnom sektoru ne trebaju zabrane nego bildanje potrošnje - jer život i biznis ne trebaju stati.

 

Dnevnik Nove TV gledajte svakog dana od 19:15, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr