Gospodarska diplomacija Ministarstva vanjskih poslova, hvali se dobrim rezultatima u prvih šest mjeseci rada. Ostvareno je više od devedeset izvoznih prilika za domaće izvoznike. Cilj diplomacije je, kako poručuju, rješavanje brojnih problema na koje nailaze domaći izvoznici, ali i strani investitori koji žele uložiti u Hrvatsku.
13% izvoznika, zapošljava 50% radnika u zemlji. Zbog jake konkurencije na stranom tržištu, pomoć države je neophodna. 'Moraju izvoziti sad, imaju neke poteškoće sad, treba im zato pomoć sad', rekla je Vesna Pusić, ministrica vanjskih i europskih poslova.
Radnici propalih zadarskih tvornica optužuju upravitelje i suce: 'Pokopali ste zadarsko gospodarstvo'
Gdje su izvoznici naišli na zatovrena vrata, uskočila je gospodarska diplomacija. 'Gdje god su naišli na pravne prepreke po različitim pravilnicima koji stoje, koje su onemogućavale izvoz, urgirali smo, lobirali smo, lomili smo otpore i pomagali izvoznicima', rekao je Joško Klisović, zamjenik ministrice vanjskih i europskih poslova.
U samo šest mjeseci rada, više od 800 domaćih tvrtki zatražilo je diplomatsku pomoć. 'Najviše su nas tražili da im pronađemo poslovne partnere, tražili su informacije o regulativi. Kad bi zapeli kod trgovinskih barijera mi bi uskakali i rješavali taj problem', dodao je Klisović.
Problemi pri izvozu su golemi, jedan je na svojoj koži osjetio domaći proizvođač automobila.
Učinili smo sve što je moguće, nismo mi mogli sami niti naši šrediteri napravit da auto ide dalje pa se uključio ministarstvo vanjskih poslova i pomoglo nam je da oslobodimo auto nakon četiri mjeseca koji je bio u Saudiskoj Arabiji nismo ga mogli ni uvesti ni izvesti iz zemlje, bili smo očajni', rekao je Mate Rimac, proizvođač automobila.
Mate Rimac osvaja i Njemačku: 'Više nije samo još jedan dečko iz susjedstva'
Uz gospodarsku diplomaciju, o stranim, ali i domaćim investitorima brine i agencija za investicije.
'Gospodarska diplomacija su naše oči i uši na terenu njihova zadaća je da prepoznaju potencijalne investitore i da tu informaciju prosljede nama', rekao je Damir Novinić iz Agencije za investicije i konkurentnost. A upravo su točne informacije, glavna karika uspješnog poslovanja.
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook