Slika nije dostupna
Slika nije dostupna

Hrvatska Vlada povjerit će koncesiju u trajanju od 30 godina za izgradnju novog putničkog terminala te upravljanje i korištenje Zračne luke Zagreb konzorciju francuskih tvrtki ZAIC (Zagreb Airport International Company), koji čine Bouygues Batiment International i Aeroports de Paris Management.


Ova odluka dogovorena je na sjednici Vladinog Povjerenstva za ocjenu provedenog postupka davanja koncesije za Zračnu luku Zagreb na čijem je čelu prvi potpredsjednik Vlade Radimir Čačić, a članovi su ministri Zlatko Komadina, Slavko Linić, Ante Kotromanović, Mirela Holy, Ivan Vrdoljak i Orsat Miljenić, piše Novi List.

Vezani članci Vožnja autocestom, ilustracija (Foto: Goran Kovacic/PIXSELL) Dokumentacija na temelju koje su dodijeljene koncesije za autocestu Zagreb - Macelj i Istarski ipsilon - ne postoji Slika nije dostupna Pleso pod navalom putnika

>> Hoće li nova Vlada prihvatiti ponudu za Pleso?

Zadatak Povjerenstva bio je da do 28. veljače odgovori hoće li jedina valjana ponuda za aerodrom Pleso biti prihvaćena ili će se krenuti iznova u natječaj za dodjelu koncesije. Kako doznajemo iz pouzdanih izvora, već je u proceduri priprema odluke o prihvaćanju ponude, koja će zatim biti proslijeđena Vladi.

Ocijenjeno je da francuska ponuda zadovoljava sve kriterije, prije svega u visini ulaganja od 190 milijuna eura koliko je procijenjena vrijednost prve faze projekta novog putničkog terminala. ZAIC je ponudio fiksnu koncesijsku naknadu od ukupno 87,2 milijuna eura ulaganja u razdoblju od 30 godina s tim da bi u prvoj godini koncesija iznosila 3,59 milijuna eura, a s rastom putničkog prometa penjala bi se na 5,1 milijun u petoj godini, 8,2 milijuna u 15. godini korištenja koncesije, 9,6 milijuna eura u 2020. godini. Prema projekciji ZAIC-a, zagrebačka zračna luka u 22. bi godini korištenja koncesije opsluživala 8,2 milijuna putnika, a za što bi bila plaćena koncesija od 10,2 milijuna eura. Osim navedenog dio ponude je i udio u bruto prihodima od rada na Plesu u narednih 30 godina.

U narednih godinu dana trebao bi biti završen projekt te ishodovana građevinska dozvola, nakon čega bi mogla započeti prva faza izgradnje novog putničkog terminala s kapacitetom od čak 5 milijuna putnika, čija bi izgradnja mogla biti dovršena do kraja 2015. godine. Taj kapacitet veći je od uvjetovanog na natječaju (3,5 milijuna putnika), pa bi investicija u putnički terminal također bila veća i iznosila bi oko 230 milijuna eura.