HZZO je dao uputu strancima da idu u ambulante s kojima Zavod ima ugovor, a turističke ambulante nisu ugovorni subjekt Zavoda, ističe HZZO u odgovoru na upit vezan za napise u slovenskim medijima.
Navode i kako su sve njihove ugovorne zdravstvene ustanove i ugovorni zdravstveni radnici privatne prakse obaviješteni da europskog osiguranika moraju primiti te da mu zdravstvene usluge neodgodive naravi ne smiju naplatiti.
Pri tome se ne radi apsolutno nikakva razlika iz koje države članice EU je osigurana osoba.
Te su upute, ističu u HZZO-u, dostavljene svim njihovim ugovornim partnerima prije pristupanja Hrvatske Europskoj uniji, a u svakom trenutku mogu se pronaći i na web portalu www.cezih.hr (Centralni zdravstveni informacijski sustav Republike Hrvatske).
Pročitajte i ovo
Posjeti tijekom adventa
Zagrebačka zračna luka dočekala posebnog putnika: "Ovo ću pamtiti do kraja života"
problemi u zdravstvu
Proradio sustav za recepte i preglede: HZZO se ispričao zbog poteškoća
>> Pacijenti često ne dolaze na zakazane preglede
Osim navedenog, kontinuirano se od 1. srpnja .2013. godine, ovisno o situaciji o kojoj smo obaviješteni, daju i daljnje upute za postupanje u određenim slučajevima. Spomenute upute u potpunosti su usklađene s europskim pravnim propisima o koordinaciji sustava socijalne sigurnosti.
U vezi problema s naplatom zdravstvenih usluga na koje nailaze slovenski osiguranici kada im se te usluge pružaju u turističkim ambulantama obaviješteni smo tek naknadno, kažu u HZZO-u.
Stoga je Zavod u srpnju hitno dao dvije upute za postupanje u slučaju korištenja zdravstvene zaštite europskih osiguranika u turističkim ambulantama.
Budući da turističke ambulante nisu ugovorni subjekti Zavoda, bile su obvezne to istaknuti na samom ulazu u ambulantu, a kako ne bi došlo do zabune kod pacijenata.
Nadalje, ukoliko osigurana osoba iz druge države članice ipak dođe u turističku ambulantu, turistička ambulanta je dužna tom pacijentu osigurati pravo na zdravstvenu zaštitu na isti način i pod istim uvjetima kao što je ostvaruju osiguranici HZZO-a.
Sve pritužbe koje smo primili uzimamo ozbiljno te se trudimo da pravovremenim reakcijama spriječimo daljnje nepravilno postupanje. Prema ugovornim subjektima ovog Zavoda za koje se utvrdi da su na neki način prekršili svoje ugovorne obveze (npr. nepravedno naplaćen trošak pruženih zdravstvenih usluga od stranog osiguranika), poduzet će se sankcije predviđene ugovorom koji je sklopljen između dotičnog liječnika/zdravstvene ustanove i ovog Zavoda, a radi se o sankcijama financijske prirode, navode u HZZO-u. (Hina)
DNEVNIK.hr pratite putem iPhone/iPad | Android | Twitter | Facebook